Projektarbets fråga

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
von_dutch
Posts: 6
Joined: Fri Jun 29, 2007 10:51 am
Location: Rävlanda

Projektarbets fråga

Post by von_dutch »

Hej

Vi är 5 killar som håller på med ett projektarbete på gymnasiet.
Vi ska gör grunderna för att starta ett företag. Vi har valt att starta en hjulinställnings verkstad \"drop in\".
Vår fråga till läsarna!

Är 400kr för en hjulinställning lagom?

Tacksam för svar.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Hoppas det är på papperet verkstan ska finnas.

Det låter billigt. Det blir om jag räknar snabbt 80 kr i timmen/skalle om ni fixar 8 billar om dan. Vad ska ni äta sen ni betalat alla utgifter?
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

400 är billigt.
Betalade 1100 (fyrhjuls) men skulle vara mer än nöjd om man fick en inställning för 400. Även om det \"bara\" gällde framhjulen.

För att få fler att göra hjulinställningen kan man kanske kombinera det med en däcksfirma. Kunden köper nya hjul och samtidigt får framvagnen fixad, så att han slipper slita ut dom. Om man nu bara skall ha hjulinställning och inget mera är närhet till en däcksfirma en fördel eftersom kunden då har nya däck och inte vill slita ut dessa i förtid.

Lycka till med projektarbetet.

Hasse63: Bara för att dom är 5 som gör projektet så betyder det inte att det är fem som jobbar i verkstaden. Men skall man ha \"dropp in\" och klara av 8 bilar på en dag så kanske det inte räcker med en hjulinställningsmaskin. Min Amazon tog 80 minuter att ställa in och då är 400 dåligt betalt. Men kan man pressa ner tiden till 20 minuter (en hårklippning) då borde man kunna få lönsamhet.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply