Min första bil...80-tals stuk!!! ;-)

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re:

Post by Hasse63 »

Ankfan wrote:riktigt grym :D älskar 80-talsstil med fullständigt fullproppat med detaljer och extratillbehör för att inte tala om slotmags och vita motorutrymmen :D
Det var typ så det skulle vara. Värst var när jag höjde/stukade den bak med hela 9 cm helsvetsade mellanlägg. Hade bara så en kväll vilket var en lördag. flickvännerna fick sitta bak för de var tyngst :lol: sen bar det av till Strömmen, Högakustens Nöjescentra och där crusade man runt runt 8) . Man kunde lätt stoppa in huvet i hjulhuset. Dan efter så halverades mellanläggen :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
OLLE
Posts: 19
Joined: Sat Sep 18, 2004 8:31 am

Post by OLLE »

Roligt med gamla bilder. Skillnaden mellan din berättelse och min är bara att jag har fortfarande min Amazon kvar, annars är årtal och det mesta lika.
Så skulle en Amazon se ut på 80-talet.
Jag sålde min till en kompis men ångrade mig bittert och efter några år så hittades bilen igen på en annons, krockad och i allmänt dåligt skick. Köpte tillbaka den och har nu fixat till den igen under många år så nu säljs den aldrig mer.
OLLE JOHANSSON
Sandviken / Kungsgården
AMAZON 1964
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re:

Post by Amazon_V8 »

OLLE wrote:Roligt med gamla bilder. Skillnaden mellan din berättelse och min är bara att jag har fortfarande min Amazon kvar, annars är årtal och det mesta lika.
Så skulle en Amazon se ut på 80-talet.
Jag sålde min till en kompis men ångrade mig bittert och efter några år så hittades bilen igen på en annons, krockad och i allmänt dåligt skick. Köpte tillbaka den och har nu fixat till den igen under många år så nu säljs den aldrig mer.
Lägg gärna upp en massa bilder och en projekttråd på den,jag vill veta mer om den :lol:
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Ja precis.. fota och upp med bilder på din \"80-talare\" :D

Hade inte min stulits så hade jag säkert haft den kvar...en gång amazon, alltid amazon
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply