Automatisk inloggning

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
Henke 12136
Posts: 497
Joined: Tue Feb 03, 2004 5:40 pm

Automatisk inloggning

Post by Henke 12136 »

När jag kommer till forumet så glömmer jag logga in, sedan vill jag skriva ett inlägg och då måste jag logga in. Ok. Det är jag med på. Men samtidigt kan man klicka i en ruta att man vill bli inloggad automatiskt. Detta funkar inte. Det funkar på andra forum, så det måste vara nåt med detta, nån cookie-pryl kanske?
:?:
-anglofil-
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

säkerhet

Post by Lars Bd »

Du har nog en för hög säkerhetsnivå inställd på datorn för att det ska fungera.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Jag har nu lyckats ordna automatisk inloggning.
För att den automatiska inloggningen ska fungera måste datorn acceptera alla cockies utan undantag från den aktuella webbplatsen.
Det dök upp en liten enkelriktatskylt längst ner på skärmen, klickade man på den så gick det att ändra säkerhetsinställningarna för just den här webbplatsen.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Precis. Välj att redigera listan med webplatser där säkerhetsinställningarna åsidosätts, och lägg till \"http://amazon.forum.bilia.se/\". Sen bör det fungera...

Alternativt sänk säkerhetsnivån i inställningarna, men det drabbar ju all surfning och kan nog leda till trubbel på längre sikt om du befinner dig på fel plats vid fel tidpunkt. ;)
Post Reply