kamaxlar

Moderatorer
Post Reply
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

kamaxlar

Post by ricke »

hejsan e ny här på forumet o har lite frågor om några kamaxlar jag har som jag tror är trimmkammar. på den ena är det instansat i bakkant 21 lr om det står 2.1 :?: o den andra står det instansat en. 2:a i bakkanten. vore kul o veta om det e nån trimmkam lr om det e nån form av orginalkam :D

ha det gött mvh rickard bergman. bra forum föressten :D
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Post by ricke »

ingen som vet? hade tänkt o börja plocka i hop motorn snart o vill gärna veta vilken kam ja ska ha :D mvh rickard
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Original är det nog inte, men det händer ju att man kan tolka stämplarna fel. Jag har du inte sett det förut
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Post by ricke »

hej. ok jag misstänkte att det inte var orginal men jag var osäker i o med att ibland finns det ju lite konstiga orginalmärkningar. men en annan teori jag har e att det är en omslipad orginal kamaxel. men jag får välja nån av kamaxlarna o se om det funkar. o jag e ganska säker på att den ena kamaxeln står det en 2 :a men jag har alldrig hört talas om nån sån kamaxel innan. o den andra stod det 2.1 lr 21. om det e nån som kan så vill ja veta :D vore skoj hehe . ha det gött mvh rickard
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
Ks_Wolfman
Posts: 49
Joined: Tue Jan 24, 2006 9:04 pm
Contact:

Post by Ks_Wolfman »

Släng upp en bild så att vi alla kan få något att klura på :) kanske kan vara en dålig stämpling på en s-kam?
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Post by ricke »

jag vet inte redigt hur man gör när man ska ladda upp en bild. hur gör man?... ja det kan ju va ett alternativ men ja e ganska säker på att det står en 2a. fast det kan ju va en S kam har funderat lite på det men var osäker :oops: :D
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Post by ricke »

tack för länken. ska bara hitta en kamera som e bättre än min,. såg ut som en flugskit när ja skulle ta kort. :roll:
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
ricke
Posts: 239
Joined: Sun Oct 28, 2007 7:24 pm
Location: vimmerby

Post by ricke »

jag har fått reda på vad den ena kammen kan va för nån o enligt en som hållt på mkt med b20 motorer så ska den som har en 2 a i bakkant vara en tidig sort av R kammen. ja kan ju hoppas :D men den andra kammen e fortfarande ett mysterium :( mvh rickard
renoverar en volvo amazon 68a. old volvo´s never dies
Post Reply