Rally ljud

Moderatorer
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Snacka om att underskatta bensinens eldfängdhet, hoppas de inte skadade sig
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Sharkie
Posts: 29
Joined: Thu Jan 27, 2005 6:04 pm

Post by Sharkie »

Jag fattar inte hur ni som kör typ 3-4\" kan tycka att det låter lagom eller riktigt bra. Jag kör 2.5\" hela vägen med 2st simonsdämpare, det tycker jag är på gränsen men ljudet är riktigt gött :twisted:
j0cke
Posts: 11
Joined: Sun Aug 19, 2007 1:50 pm
Location: sunne

Post by j0cke »

Jag har fått ett skönt ljud på min amazon, jag byggde avgasröret i 2,5\" koppar rör låter riktigt skönt 8) köpa ett simons system är inte fel heller.
milehead
Posts: 85
Joined: Sun Oct 23, 2005 1:57 am
Location: karlskoga

Post by milehead »

Jag tycker det känns som att tanklocket är lite väl nära avgasröret om man ska skjuta eldkvastar.. Det är lite söligt under mitt tanklock efter utskvätt bensin, så det skulle nog va dumt att skjuta eld med min bil iaf. Är det vanligt att bensinen letar sej ut förbi tanklocket på amazonerna? :roll:
Amazon Kombi '66
http://profile.imageshack.us/user/milehead" onclick="window.open(this.href);return false;
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Post by Amakombi »

Hur är gummipackningen runt tanklocket? är denna gammal och stenhård så tätar den ej riktigt mot tankröret.
milehead
Posts: 85
Joined: Sun Oct 23, 2005 1:57 am
Location: karlskoga

Post by milehead »

Jag har en gummiring som egentligen ska sitta på ett oljepåfyllningslock har jag för mej.. Relativt nytt så det borde va nåt annat.. Det borde väl finnas nåt slags lufthål i själva locket? Det kanske är det som spökar?
Amazon Kombi '66
http://profile.imageshack.us/user/milehead" onclick="window.open(this.href);return false;
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Post by K_arlstrom »

Jag har läckage i skarven mellan påfyllnadsröret och tanken (hårdlödningen), men har aldrig fått ut bensin genom påfyllnadsröret ! Dock har jag ett låsbart tanklock från en saab..
Vilja, våld och vasselin
BikerWade
Posts: 105
Joined: Fri Mar 04, 2005 1:39 pm
Location: Östhammar - Uppsala län
Contact:

Re:

Post by BikerWade »

Hasse63 wrote:SBP gillar inte att du kan spruta eld med bilen.
Du kan ju göra ett rör som du tillfäligt skruvar fast på slutröret.
På det har du tändstiftet, insprutningsmunsycket, och dito kabel/slangar.
När du inte ska showa så har du grejorna i bagaget. . . .
Well... annars kanman ju bara skruva ur tändstift etc.. plugga hålet och dra en vals om att man har en avgastämpmätare där när man justerar motorn... funkar nog iofs bara om du har trimmat, vilket dom skiter i så länge det är någorlunda orginaltyp på motorn.
Amazon -62 rullande Kustomprojekt
Chrysler Windsor DeLuxe -54 Kustomobjekt
Harley Davidson WLA -47 BusBobber
Flipper 450 HT Övermotoriserad Pilsnerbåt renoveringsprojekt.
Dalton
Posts: 58
Joined: Tue Apr 24, 2007 11:11 pm
Location: Hallstahammar

Post by Dalton »

Billigaste sättet att få eldkvastar när man varvar på är att köpa tändstift på BILTEMA---Jag köpte ett billigt 4-pack som 15-åring för att sätta i min A-traktor (var ju inte rik då precis) Den startade jätte bra första gången men sen några mil senare var den svår startad och när man varva och släppte fick man blåá lågor ur skorstenen bakom hytten....

Slutade med att dom gamla NGK åkte i igen och fenomenet försvann samt att den startade bättre, Var en vanlig B20A

Vill man sen ha bra rally ljud äre bara å dra ut på nån skogsväg och köra över en stor sten.....sen låter det bra :lol: Ungefär lika seriöst som att labba med gasol mm. för att få eld....
Jusst de´
Post Reply