gaslänkage för dubbla SU med aluinsug

Moderatorer
Post Reply
PVmannen
Posts: 49
Joined: Thu Nov 08, 2007 11:26 am
Location: Göteborg

gaslänkage för dubbla SU med aluinsug

Post by PVmannen »

Tjena har kollat noga som satan i GCP:s kataloger och det är ju en djungel, jag behöver länkaget mellan fästet på torpedväggen och fästet på aluinsuget dvs NR 18 på http://www.gcp.se/catalog/P120_P130_P22 ... ge_007.gif och så behöver jag även NR 24 - fästet, jag har sökt på deras artnr-sökning men den hittar inget, kan någon hjälpa mig?
tacksam för svar, orkar inte bygga om den jag har nu som är för enkel strombergare och b18...

en fråga till: någon som har varit med om att extraktorgrenröret går i mot plus på generatorn (LIK) när ni monterat detta? den gör det på min iaf så jag måste fixa detta oxå innan start... funderar på att bara ha en tjock gummiplupp på den, den går inte att ha spänd samtidigt som grenröret är där utan att gå imot, alternativt, kortare rem....kanske?
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Blir det inte bättre om plats med en växelströmsgenerator?
AVG
PVmannen
Posts: 49
Joined: Thu Nov 08, 2007 11:26 am
Location: Göteborg

Re:

Post by PVmannen »

Arne wrote:Blir det inte bättre om plats med en växelströmsgenerator?
jo förmodligen, men jag vill ha likgenerator det är mycket fräckare ;)
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

länkdelar

Post by A-masen »

Clas Ohlson har lösa delar om du skulle tvingas bygga nytt själv. T.ex. Vinkellänk med kultapp, 30-9355. Även stålstänger, rund och helgängad och gaffellänkar m.m.
Visserligen är detta i M-gängor, men om du ändå gör nytt så.......

För den händige kan det ju vara ett alternativ. Det är inte heller extremt dyrt.
Post Reply