Oljud i motor

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
cypriot
Posts: 12
Joined: Sun Aug 01, 2004 12:09 am

Oljud i motor

Post by cypriot »

Jag har ett litet problem med en av mina amazoner.det är en fyra dörrars 67års med org. B18 motor som går jättefin men senaste månad har jag fått ett konstig ljud ett boande rund ljud som uppstår enbart när man kör mellan 80-85km lägre ellar högre fert så förvinner ljudet.Är det någon som har nåt tips,jag har bytt generator.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Är du säker att det kommer från motorn? Det skulle kunna komma från bakaxeln, kolla oljenivån i slutväxeln, men det är väldigt svårt att veta varifrån ljudet kommer såhär från forumet.
AVG
cypriot
Posts: 12
Joined: Sun Aug 01, 2004 12:09 am

Re:

Post by cypriot »

Arne wrote:Är du säker att det kommer från motorn? Det skulle kunna komma från bakaxeln, kolla oljenivån i slutväxeln, men det är väldigt svårt att veta varifrån ljudet kommer såhär från forumet.
Jag har kollat oljenivå både i växellåda och slutväxel och provkört igen samma ljud jag är säker att det kommer från motor rummet
tack i alla fall
Pär
Posts: 67
Joined: Sat Feb 28, 2004 4:52 pm
Location: Stockholm

Post by Pär »

Om ljudet verkligen kommer från motorn borde det höras på alla växlar och även vid torrgasning så att säga. Om ljudet nu kommer från drivlinan så borde det vara från växellådan och bakåt som orsakar det. Tips kan ju vara att leta kring framhjulen.

/ Pär
röd -67:a
Post Reply