Vinterprojekt al´a horror!!

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Misfits
Posts: 15
Joined: Mon Nov 26, 2007 2:22 pm
Location: Grästorp \"tyvärr\"
Contact:

Vinterprojekt al´a horror!!

Post by Misfits »

Då va det dax att sålla sig i leden å starta en tråd :twisted: ...en 65 som ska får nytt utseende!!Lägger upp bilder under veckan...hur fan lägger en upp bilder?
Orginal e för gubbjävlar...men kommer aldrig kapa i en fin orginalare...
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

Misfits
Posts: 15
Joined: Mon Nov 26, 2007 2:22 pm
Location: Grästorp \"tyvärr\"
Contact:

Re:

Post by Misfits »

oki får kolla på d 8)
Orginal e för gubbjävlar...men kommer aldrig kapa i en fin orginalare...
karleric
Posts: 115
Joined: Sat Feb 18, 2006 9:57 pm
Contact:

Re: Vinterprojekt al´a horror!!

Post by karleric »

Misfits wrote:Då va det dax att sålla sig i leden å starta en tråd :twisted: ...en 65 som ska får nytt utseende!!Lägger upp bilder under veckan...hur fan lägger en upp bilder?
Skicka gärna bilder till mig också så lägger jag in dem i http://volvoamazonpictures.se

skicka til den här adressen karl@volvo1800pictures.com
Misfits
Posts: 15
Joined: Mon Nov 26, 2007 2:22 pm
Location: Grästorp \"tyvärr\"
Contact:

Re: Vinterprojekt al´a horror!!

Post by Misfits »

karleric wrote:
Misfits wrote:Då va det dax att sålla sig i leden å starta en tråd :twisted: ...en 65 som ska får nytt utseende!!Lägger upp bilder under veckan...hur fan lägger en upp bilder?
Skicka gärna bilder till mig också så lägger jag in dem i http://volvoamazonpictures.se

skicka til den här adressen karl@volvo1800pictures.com
fan va nice!!...skickar under morgondagen....men som sagt blir lite kort från inköpsdagen sen det som gjorts fram tills nu...har kapat bort typ alla golv förutom höger bak..samt kapat i det berömda reservhjulshuset...*suck* well som sagt håller er uppdaterade...men blir mkt rostlagning framöver..kom gjärna med tips och ideer..sen framåt Januari februari börja väl "Custandet"..planen är custad front..."nos" på huven typ som Grevens Amma=)..copycat!!!sen infällda bakljus...ja ni får se :shock: ..over and out!!
Orginal e för gubbjävlar...men kommer aldrig kapa i en fin orginalare...
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Post by OrreBorre »

Låter spännande 8) :)
Misfits
Posts: 15
Joined: Mon Nov 26, 2007 2:22 pm
Location: Grästorp \"tyvärr\"
Contact:

Re:

Post by Misfits »

OrreBorre wrote:Låter spännande 8) :)
Jovars!!Är sjätte Amazonen man äger nu..den förra jag hade brann upp efter en dispyt med grannarna :twisted: ...men som tur va så klara sig motorn relativt bra..men kupen brann upp...så den motorn får "leva" vidare i detta projektet då det ej va ngn spis i denna...köpte den i Svenljunga för blygsamma 2000kr....hade mina tvivel när jag började knacka rost..mrn det mesta bärande verkar ha överlevt..är golv samt framskärmsinfästningarna som tagit mest stryk...sen är det ngn tidigare ägare som har spacklat över rost strax över sandplåtarna :lol: ..."gömmer jag detta så syns det ej"..hmmmf....men men misströsta ej...Jag säger som Gunde en gång sa "Ingenting är omöjligt"....over and out!
Orginal e för gubbjävlar...men kommer aldrig kapa i en fin orginalare...
Punisher
Posts: 1
Joined: Wed Nov 28, 2007 3:15 am
Location: grästorp

Inget är omöjligt

Post by Punisher »

som god granne och fordon intresserad vet jag vad du har och vad du kan du fixar detta d ska bli världens grymmaste amazon med psychobilly stil!
Psycho for ever!!!

Efter din bil så har vi min och tanten grymmaste turbo amazon
Bevare of the devil

Total förnedring att bli piskad av en kvinna bakom ratten
fullt hjulspinn och doft av gummi
Volvo Power
Misfits
Posts: 15
Joined: Mon Nov 26, 2007 2:22 pm
Location: Grästorp \"tyvärr\"
Contact:

Re: Inget är omöjligt

Post by Misfits »

Punisher wrote:som god granne och fordon intresserad vet jag vad du har och vad du kan du fixar detta d ska bli världens grymmaste amazon med psychobilly stil!
Psycho for ever!!!

Efter din bil så har vi min och tanten grymmaste turbo amazon
Bevare of the devil

Total förnedring att bli piskad av en kvinna bakom ratten
fullt hjulspinn och doft av gummi
Kan inte annat än instämma med föregående talare Fru talman!hahaha :P ...köpt slipskivor på Harald Nyborg idag...så nu e man på språng ut till kallgaraget i slipa rost...mmm så kul :? ...men måste ju ta i skiten ngn...ngn som har bra tips på lättaste sättet att "molda" framljusena??...
Orginal e för gubbjävlar...men kommer aldrig kapa i en fin orginalare...
Bssse
Posts: 45
Joined: Thu Aug 17, 2006 2:14 pm
Location: borlänge

Post by Bssse »

psychobillybygge!! låter läskigt spännande!! Upp med bilder!! =)
Misfits
Posts: 15
Joined: Mon Nov 26, 2007 2:22 pm
Location: Grästorp \"tyvärr\"
Contact:

Re:

Post by Misfits »

Bssse wrote:psychobillybygge!! låter läskigt spännande!! Upp med bilder!! =)
Bilder kommer inom kort senast fredag...inte mkt att se nu men ändå :) ...kom in nu efter två timmars hårt arbetande med slipen....börjar se frisk plåt nu=)...tips på bra storlek på slippapper när man ska slipa bort typ gammal färg i bagaget samt smuts ingrott sen ett sekel sedan....även tips hur man lättast får bort det svarta kletet under mattan på bakgolvet..sliter som ett djur med slipskiva men "kletar" bara ut det... :evil:
Orginal e för gubbjävlar...men kommer aldrig kapa i en fin orginalare...
Bssse
Posts: 45
Joined: Thu Aug 17, 2006 2:14 pm
Location: borlänge

Post by Bssse »

Jag skulle köra på en stålborste på vinkelslipen! =)
Misfits
Posts: 15
Joined: Mon Nov 26, 2007 2:22 pm
Location: Grästorp \"tyvärr\"
Contact:

Re:

Post by Misfits »

Bssse wrote:Jag skulle köra på en stålborste på vinkelslipen! =)
Hmm oki...å det funkar bra?...vill ju inte att plåten ser ut som en Lp skiva sen...repig å jävlig :lol: ...men ska ju iofs slipa bagage å golv så det syns ju inte sen ändå..tack för tipset!! :D
Orginal e för gubbjävlar...men kommer aldrig kapa i en fin orginalare...
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re: Inget är omöjligt

Post by Amazon_V8 »

Misfits wrote:ngn som har bra tips på lättaste sättet att "molda" framljusena??...
Molda framljusen??menar du molda sargen eller syftar du på att frencha lysena??Molda innebär att du lägger igen en "springa" t.ex. mellan karossen och skärmen på en 40 tals jänkare med bulliga bakskärmar,alltså svetsar fast skärmen i karossen så du inte ser springan mellan kaross och skärm för att slipa onödiga avbrott o linjernas flyt.

Jag skulel använt roterande stålborste på vinkel slipen som nån annan föreslog,klockrent resultat.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Misfits
Posts: 15
Joined: Mon Nov 26, 2007 2:22 pm
Location: Grästorp \"tyvärr\"
Contact:

Re: Inget är omöjligt

Post by Misfits »

Amazon_V8 wrote:
Misfits wrote:ngn som har bra tips på lättaste sättet att "molda" framljusena??...
Molda framljusen??menar du molda sargen eller syftar du på att frencha lysena??Molda innebär att du lägger igen en "springa" t.ex. mellan karossen och skärmen på en 40 tals jänkare med bulliga bakskärmar,alltså svetsar fast skärmen i karossen så du inte ser springan mellan kaross och skärm för att slipa onödiga avbrott o linjernas flyt.

Jag skulel använt roterande stålborste på vinkel slipen som nån annan föreslog,klockrent resultat.

MVH Micke
Japp precis...ska ej va ngn springa mellan karros å sarg...men hur fan gör man om en lampa "lämnar in"
Orginal e för gubbjävlar...men kommer aldrig kapa i en fin orginalare...
Post Reply