Hej jag har en amazom -68.
man kan ligga o köra i ca 90 men kommer man upp i 100 så bara varvar det och är inte specielt trevligt att åka i.
så min fråga är.
jag har ett ställ med dubbelförgasare liggandes men det är väll knappast någon ide att montera på det skulle väll bara göra bilen törstigare o fortfarande varva lika mycket eller har jag fel?
(jag har ingen annan kam att sätta i.)
Dubbla förgasare ?
Är förgasarna och motor i bra skick så är inte det omöjligt att få bilen att dra under litern. Faktum är att dubbla drar minte än en enkelförgasare. Varverna på motorn ändras inte, för att få ner dom så är en M41 (5-växlad låda) eller byte av bakaxelutväxling ett måste.
Se över ljudisoleringen, damasken till växelspaken och dörrlister för att få ner ljudnivån.
Ljudet från dubbla förgasare är då ljuvligt + att det blir finare under huven så jag tycker du ska byta. Se dock över dom så de inte är allt för glappa i spjällaxlarna för då är en renovering ett måste om det ska bli bra.
En D eller K-kam passar bra och de är inte så dyra.
Se över ljudisoleringen, damasken till växelspaken och dörrlister för att få ner ljudnivån.
Ljudet från dubbla förgasare är då ljuvligt + att det blir finare under huven så jag tycker du ska byta. Se dock över dom så de inte är allt för glappa i spjällaxlarna för då är en renovering ett måste om det ska bli bra.
En D eller K-kam passar bra och de är inte så dyra.
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Kg-trim har kamaxlar, kom ihåg att du måste byta lyftarna också samtidigt som du byter kamaxel. Det går att byta kamaxel utan att ta ur motorn, men då måste kylaren också demonteras, Har motorn suttit i sen tidernas begynnelse så är det lika bra att plocka ur den så du kan byta vevaxeltätningar mm. Det är ganska enkelt att plocka ur en motor ur en Amazon.
AVG