Framvagn i delar

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
Gugge
Posts: 4
Joined: Tue Jun 01, 2004 4:57 pm
Location: Öland

Framvagn i delar

Post by Gugge »

Hej
Jag har köpt en amazon 69:a i delar.
Nu håller jag på med att plocka i hop framvagnen, problemet är att jag har en hög med shims som jag inte vet hur dom skall sitta
Finns det någon \"grundinställning\" för camber och caster så att jag kan sätta dit shimsen och sedan göra en framvagnsintällning hos en däckfirma när jag kan köra med bilen.
Mvh Gugge
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Nej
James Hoving
Posts: 36
Joined: Fri Aug 13, 2004 3:50 pm

Post by James Hoving »

Du kan ju bulta dit grejerna. Se till att du inte har någon toe-in/out. Kolla att alla stag sitter fast. (OBS! pittman armen OBS!) Sätt på skit däck. Provkör SAKTA! om bilen inte känna vinglig eller drar så kan du ju tuffa till verkstan på natten / kvällen när gatorna är tomma. Tuffa=30km/h

PS. Om du kör ihjäl dig själv eller någon annan så har du kört för fort!
Axel
Posts: 377
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Gurresta, Knivsta, Uppsala
Contact:

Re:

Post by Axel »

James Hoving wrote:Du kan ju bulta dit grejerna. Se till att du inte har någon toe-in/out. Kolla att alla stag sitter fast. (OBS! pittman armen OBS!) Sätt på skit däck. Provkör SAKTA! om bilen inte känna vinglig eller drar så kan du ju tuffa till verkstan på natten / kvällen när gatorna är tomma. Tuffa=30km/h

PS. Om du kör ihjäl dig själv eller någon annan så har du kört för fort!
annars tar man bara dom chims man har och fördelar lika på dom 4 skruvarna, så ska det funka hyffsat. man kan ju se om det är HELT fel vinklar.
Axel Wall
Post Reply