Däck och fälg..

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

Har jag påstått att det C.S gjorde överträffade allt annat? Nja...

Nästa gång jag snackar med han som gjorde iordning gulingen ska jag fråga om kapade fjädrar!

Han mekade åt Bosse Ljungfeldt o Picko Troberg när de körde Volvo-cupen, så han borde veta om de fjädrarna var nåt att ha eller inte...
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
P Pålsson
Posts: 80
Joined: Sun Feb 01, 2004 9:00 pm
Location: Ludvika

Post by P Pålsson »

Att kapa en fjäder med vinkelslip går ju på ett par sekunder och värmespridningen lär ju inte påverka speciellt stor del av fjädern.
Volvo 142 -74 / Volvo 242 -84 RC
Goofy
Posts: 192
Joined: Fri Mar 05, 2004 9:21 pm

Post by Goofy »

Hej, läste om mazda-fälgar i inledningen, om jag inte minns helt fel så skrev D59471 i ett inlägg att bultcirkel på amazon var ca 114,3 x 5, då kom jag på att min gamla mazda har just de måtten, men lade sedan ner den funderingen på att ens pröva dom då jag även mindes att det var 14\" fälgar på den, å det ville jag inte ha

kanske där du så att det stod om mazda fälgar?

har ävan en kompis med 195:or runt om, han sa att det var lite trångt i hjulhusen bak, men att det inte är några problem att åka 4 gubbar i bilen

MVH Goofy
Amazon 69:a kombi mörkblå
Motorer MED sug-turbo suger :)
trevor
Posts: 103
Joined: Sun Apr 04, 2004 3:21 pm

Post by trevor »

raderat
Last edited by trevor on Mon Nov 29, 2004 11:42 pm, edited 1 time in total.
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re:

Post by hakano »

D59471 wrote:
Det fanns tidigare ett par gubbar som bland annat renoverade B18/B20 topplock, renoverade bromsok och satte i rostfria kolvar samt breddade originalfälgar till 5,5" och andra dimensioner på det vis man själv ville. De var heller inte dyra.

Jag skall se om jag kan rota fram adressen till hemsidan. Annars kanske någon annan har den.
Jag har för mig att dom hette/kallade sig för "Volvet" men den sidan verkar inte finnas längre. Den låg ju som länk på Amazonklubbens hemsida ett tag men försvann väl då sidan försvann kanske...
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Ja. Det stämmer. Volvet kallade de sig för. Jag kan heller inte hitta sidan längre. Det var ju tråkigt. De verkade ganska duktiga och tog inga överpriser för det de gjorde.
Goofy
Posts: 192
Joined: Fri Mar 05, 2004 9:21 pm

Post by Goofy »

Har ni hittat någon länk till lr adress till han som breddade plåtfälgar till ett rimligt pris?
Amazon 69:a kombi mörkblå
Motorer MED sug-turbo suger :)
Post Reply