Söka användare efter ort?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Söka användare efter ort?

Post by Quinna »

Hej.

Om man går in i medlemslistan så kan man söka på medlemsnamn osv, men när man söker på ort så står det inte i listan vilken stad medlemmen kommer ifrån, utan bara namnet. Skulle vara kul att kunna se hur många som kommer från (i mitt fall) Sundsvall, men det känns enormt klumpigt att måsta klicka in på varje medlem för att se vart dom kommer ifrån.
Nån som har nåt tips? Är det här nåt kan skulle kunna kolla på?

Det skulle vara mycket lättare att söka rätt på folk och skaffa nya kontakter om den funktionen fanns.
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Söka användare efter ort?

Post by Hasse63 »

Håller med dig.

Till att börja med så måste alla skriva var de bor vilker jag tycker borde vara obligatoriskt. Sen så kanske vi kan be Lars kolla om man kan lägga till den sökfunktionen/rubrik vilket jag tror. Då kan man sen scrolla ner till ex. Sundsvall och närliggande städer och se hur många det är för att ev fixa en fikakväll med amazonena. :wink:

Edit: i förra versionen av phpBB så fanns Ort med.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Söka användare efter ort?

Post by Quinna »

EXAKT vad jag tänkte. Tänk så perfekt om man kunde skriva en tråd och fråga om man kunde mötas nere på kajen i sundsvall t.ex och ta en kopp kaffe eller en lättöl och ta lite fina bilder och ladda upp här på forumet.

Det här får ni styra upp :P
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Söka användare efter ort?

Post by Lars Bd »

Jag gör det enkelt för mig och säger att du måste byta stil till prosilver, då kan du i medlemslistan sortera på www eller ort, båda finns i samma kolum.
Klicka bara på lämplig rubrik så sorteras det enligt önskemål.
Jag har inte sett att det går att söka på orten men har någon lösningen på detta är vi tacksamma om vi får veta.
Subsilver verkar helt sakna ort i medlemslistan.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Söka användare efter ort?

Post by Telis »

Det hade även varit lite roligt med en chatt - då det ju är ett ganska välbesökt forum...
/Henrik
Post Reply