En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
30d.... Det är nog bättre att du köper en beg 20d isåfall.. Är egentligen samma kamera fast för en billigare peng. Jag funderar själv på att byta hus. Antingen blir det en 1D MK2 eller en 5D. Har du någon bild på din bil som den står nu? Det är mest bilder på detaljer som du visar upp
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Bild på hela bilen..... Tittade runt i tråden och fann en bild från SVIS föra året. Hummm ser ut så fortfarande.
Där fick jag mitt dåligt samvete uppväckt. Trodde faktist att jag kom till det läget senare på året än maj Externt har det inte hänt ett smack. Har polerat bilen men gått igen på ett antal ställen (4-5) dessa har blivit lackerade men jag har (nog) bestämt mig att matta ner bilen och lackera den på nytt. Färg finnes. hummör för jobbet inte riktigt. Men det är väl bara att bryta ihop och gå vidare.
Det finns 30D hus för 5000:- beg, Det priset borde gå att pressa eftersom de kostar drygt 6000:- nya.
Har inte kollat på 20D så mycket. Folk säger att 30D förövrigt samma som 40D fast halva priset och om nu 20D är lika som 30D så är Canon duktiga på reklam..... Jag vill kunna använda "höga" ISO värden så jag hoppas att en moderna sensor har bättre prestanda, därav 30D framför 20D.
/Janne
Där fick jag mitt dåligt samvete uppväckt. Trodde faktist att jag kom till det läget senare på året än maj Externt har det inte hänt ett smack. Har polerat bilen men gått igen på ett antal ställen (4-5) dessa har blivit lackerade men jag har (nog) bestämt mig att matta ner bilen och lackera den på nytt. Färg finnes. hummör för jobbet inte riktigt. Men det är väl bara att bryta ihop och gå vidare.
Det finns 30D hus för 5000:- beg, Det priset borde gå att pressa eftersom de kostar drygt 6000:- nya.
Har inte kollat på 20D så mycket. Folk säger att 30D förövrigt samma som 40D fast halva priset och om nu 20D är lika som 30D så är Canon duktiga på reklam..... Jag vill kunna använda "höga" ISO värden så jag hoppas att en moderna sensor har bättre prestanda, därav 30D framför 20D.
/Janne
Last edited by QV on Sun Jul 12, 2009 2:26 pm, edited 1 time in total.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Pryl kom idag
Ser ut som NY, snyggt renoveringsarbete av CARBS
Skall monteras på bilen i helgen
/Janne
ps bild innan finns på sidan innan ds
Ser ut som NY, snyggt renoveringsarbete av CARBS
Skall monteras på bilen i helgen
/Janne
ps bild innan finns på sidan innan ds
Last edited by QV on Sun Jul 12, 2009 2:25 pm, edited 1 time in total.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Tänke då att du köpt dyrt NOS på TraderaPryl kom idag
Ja du det är otroligt vad fint det kan bli då proffsen gör jobben.
Är det en vanlig renovering eller har du beställt nått extra?
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
mig veterligen så har jag inte beställt något extra
Frågade vad det skulle kosta och sedan sände jag in förgasaren. Nu tog det "lite" tid men jag var inte i behov av förgasaren fören nu, och nu har den kommit
/Janne
Frågade vad det skulle kosta och sedan sände jag in förgasaren. Nu tog det "lite" tid men jag var inte i behov av förgasaren fören nu, och nu har den kommit
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Släng ut en vas eller annat "skit" ur vitrinskåpet och in med denna vackra pjäs Så fina detaljer borde visas upp för fler folk än de fåtal som intresserar sig för hur en Amazon ser ut under huven Gott att se hur fint en förgasarrenovering kan bli.
Amazon 1957
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Det största problemet med det är den lätta doften av rosor (läs bensin) som kommer att sprida sig i vitrinskåpetUffe wrote:Släng ut en vas eller annat "skit" ur vitrinskåpet och in med denna vackra pjäs
Hel ren var den inte på insidan heller fick med en "påse skrot" i retur.
Nu har jag ingen ambition att öppna förgasaren för att kolla hur den ser ut utan litar på att yrkesstoltheten hos CARBS är hög.
/Janne
ps det är rätt skönt att inte behöva grotta i allt, det är bekvämt att lämna bort saker..... ds
Last edited by QV on Sun Jul 12, 2009 2:25 pm, edited 1 time in total.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
...underbart... Carbs måste ha förnicklat eller har han "stagen" (nya lenkage) på hyllan också?
Klart du måste öppna och kolla hur den ser ut inuti, se hur den blänker
Då måste va nyfiken...du måste.
Klart du måste öppna och kolla hur den ser ut inuti, se hur den blänker
Då måste va nyfiken...du måste.
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Man bör inte öppna den nyrenoverade förgasaren eftersom då kan man skada packningarna. Bättre att låta den vara.
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Frågade Carbs om jag skulle förnickla stagen och sända med dom (ville ha en fin förgasare) men fick som svar att det fixar han. (vilket Carbs också gjorde)
Du kan vara lugn Ola O jag kommer inte att öppna den (jag utgår ifrån att det kommer att fungera vid monteringen, annars kommer saken i ett annat läge)
I dag är det regn och rusk, vi får se om den blir monterad måste nämligen peta ut bilens bakdel genom dörrarna för att få plats vid fronten. Rått väder och kallgarage det härdar. För två veckor sedan klättrade jag på en solvarm klippa utanför Nyköping (Simonberget). När kommer värmen tillbaka?
/Janne
Du kan vara lugn Ola O jag kommer inte att öppna den (jag utgår ifrån att det kommer att fungera vid monteringen, annars kommer saken i ett annat läge)
I dag är det regn och rusk, vi får se om den blir monterad måste nämligen peta ut bilens bakdel genom dörrarna för att få plats vid fronten. Rått väder och kallgarage det härdar. För två veckor sedan klättrade jag på en solvarm klippa utanför Nyköping (Simonberget). När kommer värmen tillbaka?
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
-
- Posts: 446
- Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
- Location: Umeå
- Contact:
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Jisses vilken förgasare, hade du sagt att du hade fått tag på en NOS så hade jag inte tvivlat! De här "Carbs" verkar ju vara "bra att ha å göra med", hur ligger de till prismässigt? Jag ska skicka bort mina SU:are för ombussning, tänkte att "Carbs" kanske är ett alternativ till Förgasarteknik... (Som för övrigt verkar jätte bra att ha å göra med också!)
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Nej Carbs är inget alternativ till förgasarteknik (detta eftersom det är samma person).
"Carbs" är användarnamnet här på forumet
/Janne
"Carbs" är användarnamnet här på forumet
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
-
- Posts: 446
- Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
- Location: Umeå
- Contact:
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Ha, perfekt då anlitar jag både Förgasarteknik och Carbs . Får jag fråga vad prislappen på denna renovering var? Det vart ju verkligen klockrent resultat!QV wrote:Nej Carbs är inget alternativ till förgasarteknik (detta eftersom det är samma person).
"Carbs" är användarnamnet här på forumet
/Janne
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Är ju så fin så den skulle funka som tandborstmugg.
22134 VF
Re: En -63 ser dagens ljus efter 14 år i en lada
Så då är förgasaren monterad och nu startar den också! för det gjorde den inte först.
För att göra en lite längre historia :
Förgasaren kom och jag var rätt sugen på att få KÖRA ut Amzingen ur garaget istället för att puta ut den. Sagt och gjort, på med fugen och så dags att köra ut den MEN den vill inte starta.... SUCK. Eftersom man har glaskåpa på bensinpumpen så är det bara att slå en flukt så der man om det finns soppa eller inte och det gjorde det. En liten svag tändning / gång vart det i bland på motorn men inget som går mer än 1 eller max 2 slag. Sprutade in lite startgas och maskinen tände upp direkt. Eftersom allt annat pockar på uppmärksamhet så vart den stående tills i går (nästan 4 veckor alltså). Nåväl i går så PUTTADE jag ut den igen och öppnade på bensinpunpen bara för att lukta på den för att se om det var bensin! Testet föll ut väl, det var bensin. Hämtade lådorna med nedmonterade pumpar för att fundera på vad som är fel. Fuggen är ju renoverad så den vill jag inte plocka med i onödan. Tändningen funkar eftersom den går på startgas och det finns ju bensin för det stog ju det i pumpen. När jag nu sitter här så ser jag att bensinen skall nästan upp till toppen på glaskupan för att komma vidare till fugen funderade om den var så högt eller om jag saknade en 5 mm. För att få reda på det så monterade jag tillbaka glaskåpan och vred om startnycken. Man måste köra en stund för att bensinen skall komma fram det vet jag men jag körde, vilade / svalna av strartmotorn körde igen och igen ..... hum (den intllegenta läsaren har nu kommit på problemet) Verkar skumt, att tanken nästan är tom det vet jag för något rör sig mätaren. Nåväl tar dunken och far ner till macken. Fyller på femman och vrider runt motorn, Soppan kommer och motorn startar Behöver verkligen en Amazon bensin räcker det inte med KÄRLEK?
/Janne
För att göra en lite längre historia :
Förgasaren kom och jag var rätt sugen på att få KÖRA ut Amzingen ur garaget istället för att puta ut den. Sagt och gjort, på med fugen och så dags att köra ut den MEN den vill inte starta.... SUCK. Eftersom man har glaskåpa på bensinpumpen så är det bara att slå en flukt så der man om det finns soppa eller inte och det gjorde det. En liten svag tändning / gång vart det i bland på motorn men inget som går mer än 1 eller max 2 slag. Sprutade in lite startgas och maskinen tände upp direkt. Eftersom allt annat pockar på uppmärksamhet så vart den stående tills i går (nästan 4 veckor alltså). Nåväl i går så PUTTADE jag ut den igen och öppnade på bensinpunpen bara för att lukta på den för att se om det var bensin! Testet föll ut väl, det var bensin. Hämtade lådorna med nedmonterade pumpar för att fundera på vad som är fel. Fuggen är ju renoverad så den vill jag inte plocka med i onödan. Tändningen funkar eftersom den går på startgas och det finns ju bensin för det stog ju det i pumpen. När jag nu sitter här så ser jag att bensinen skall nästan upp till toppen på glaskupan för att komma vidare till fugen funderade om den var så högt eller om jag saknade en 5 mm. För att få reda på det så monterade jag tillbaka glaskåpan och vred om startnycken. Man måste köra en stund för att bensinen skall komma fram det vet jag men jag körde, vilade / svalna av strartmotorn körde igen och igen ..... hum (den intllegenta läsaren har nu kommit på problemet) Verkar skumt, att tanken nästan är tom det vet jag för något rör sig mätaren. Nåväl tar dunken och far ner till macken. Fyller på femman och vrider runt motorn, Soppan kommer och motorn startar Behöver verkligen en Amazon bensin räcker det inte med KÄRLEK?
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.