" volvo 121 " emblem....

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Lothigius
Posts: 65
Joined: Mon Feb 05, 2007 3:19 pm
Location: Laholm

" volvo 121 " emblem....

Post by Lothigius »

Hej

Har sökt runt lite här på forumet men inte fått något riktigt svar. Det är så att jag har skaffat mig ett par " VOLVO 121 " emblem som skall sitta på skärmarna på min 64.
Men var exakt skall dessa emblem sitta skulle vara evigt tacksam om någon kunde gå ut och mäta på sin amazon..


MVH Pierre Lothigius
amazon -64 ;)
amazon -66 TrÄsKmOnStReT
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: " volvo 121 " emblem....

Post by Hasse63 »

Ett typiskt FAQ ämne som "ofta" kommer upp, även "klistermärken" frågas det om.
För nån dryg månad sen så svarades det på var en skärmmäste skulle sitta men vilket minns jag inte.

Om vi hjälps åt att mäta på originalbilar så har vi snart alla :?: uträtade till :!: istället :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: " volvo 121 " emblem....

Post by Uffe »

Att du inte får svar handlar troligtvis på att väldigt få av oss är 100% säker på dessa mått. Hur många bilar finns det kvar med original framskärmar? Inte min i alla fall, tyvärr :(
Amazon 1957
Dukten JR
Posts: 90
Joined: Fri Aug 11, 2006 7:48 pm

Re: " volvo 121 " emblem....

Post by Dukten JR »

Här är en bild med mått för emblem-hålen. Skärmen kommer från min -64, och jag är nästan helt säker på att det är originalskärmen.

Image

Måtten anger alltså millimeter från överkant på listen till centrum på emblem-hålen, samt från kanten på skärmen (dörrspringan) till centrum på bakersta emblem-hålet.

De andra hålen får du mäta dig fram till på dina emblem. Komihåg att detta visar förarsidans skärm, och det inte går att överföra måtten till passagerarsidan, då emblemet blir vänt åt andra hållet. Där måste du mäta dig fram och jämföra med förarsidan.
Lycka mäts i ton
-70 131341
-66 13235
"Det är aldrig för sent att ge upp"
Post Reply