Amazon -61 under renovering

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Amazon -61 under renovering

Post by Amazon »

Mb_star wrote:Jag har en svart 61 som är 2 dörrars...
120-13134va
chassi nr 2142
Det är en 62a även om den kanske är tillverkad -61
Volvo P1200VB 1958
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by pråm_amazon »

men amazon. man kan väll säga att det är en 61/62? jaja skit samma.
amazon projektet står stilla nu tyvär. har ont om pengar å tid:/ men när ja inte är eller kan komma till verkstaden som bilen står i så har jag mycke delar här hemma dom ja gnider på. dörrar å skörmar slipar ja här tex. sen massa små detaljer har jag här med som jag donar till å snyggar upp. man måste hålla igång annars kanske det blir rent stilla.
Men så har jag en fråga. jag har inga golvmattor i bilen. men jag har hittat nu golvmattor fram å bak och till skuffen. dom är i utmärkt skick. 600 kr skulle dom ha. svarta är dom vet inte om det är orginal men de e skit samma. har en gammal grå matta liggandes som ja köpte. men jag har inte front delen. så jag får väll slänga den.
Amazon -62
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Amazon -61 under renovering

Post by Telis »

Gött att kunna greja lite även när man inte kommer åt bilen =)

Släng inte den grå mattan förtusan !!! Det är hårdvaluta om den är hyffsad eller går att göra fin.
/Henrik
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by pråm_amazon »

jo de kanske den är, men var ska man hitta en seriös köpar etill en sådan?
Amazon -62
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by pråm_amazon »

satan :shock: :shock: . har en kompis i nederländerna som jag brukar spela med. å bara för skoj skull fråga jag han om han kunde kolla upp vad en amazon kosta hoss dom. å tro de eller ej. mellan 7000-8000 Euros:S kanske man skulle sälja amazonen te nederländerna när den e klar:P
Amazon -62
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by pråm_amazon »

en liten fråga. jag hitta denna bland allt mitt amazon godis. men jag kan inte komma fram till vad det kan vara. tyvär är det dåliga bilder. men den kanske kan indikeras ändå.


Image


Image

Image



skulle va mycket tacksam om någon kan säga vad det är, så jag vet om jag ska skicka med det på blästring nu i veckan.:)
Amazon -62
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by pråm_amazon »

jo nu har allt stannat. jag köpte nytt slangpaket till svetsen. men svetsen är lika kass enu. man får köra 7 i matning å 7 i styrka i 1 mm!! å de bara hoppar å tänder skit kasst. gjordningen kan inte bli mycke bettre. har lämnat in svetsen nu. så dom kan fast ställa vad felet är och vad det kostar å laga den:/ fan va drygt detta e:(
Amazon -62
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by pråm_amazon »

nu har jag varit väldigt lat med uppdateringar på min tråd. jag har nästan svetsat upp hela bilen. idag så ringde jag till kg och beställde alla bussningar till bakaxel och alla leder och spindlar till framvagnen. fick ett fint pris på 3400 kr. så nu är det fart på den gammla ammizen igen den blir nog nöjd med nydelar:D
Amazon -62
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by Blomquist »

Blir det inga maffiga svetsbilder att kolla på? Vad var det för fel på svetsen?
210 -64, 223 -68
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by pråm_amazon »

hehe jag har nog en hel bilderbok med svets bilder som jag ska ta. ja svetsen va inte så bra. först var det bara gas som jag tordde behövdes. men när jag fått det så ville svetsen inte gå som den skulle. slang paketet va kasst. köpte ett nytt och montera de. den gick fortfarande dåligt. då lämnade vi in den och då satte dom nytt matar hjul på den efter det så går den kanon:D
Amazon -62
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by pråm_amazon »

nu kommer jag med en fin uppdatering på ammizen.


Liter bilder på min nakna bil :P

Image
Image

Image

Image

rost finns i varje hörna

Bagagerummet är lagat innan av nån tok fan. det måste göras vid. jag som var så övertygad om att "här va det rostfritt" men efter lite mörbultning med hammaren så gav sig plåten vika överallt.
Image

Image

Image

Image

Hjulhusen bak är heller inte i nått vidare skick. balkarna där har också fått lite stryk.

Image

Image

Image

Rosst finns överallt
Image

nu kommer endel svets bilder. det är inte vackert men det håller.
Jag är aldeles för snål för att köpa kaross delar. så jag sklipper och knåpar sj. det ska inte bli någon utställnings bil. det ska bara bli en tuff bruksbil som jag ska köra med.

Image

inner skärmen har jag bara svetsat tid på pass. men jag väntar med att svetsa dit locket på den för jag vill ha rätt höjd på den så skärmen kommer rätt.

Image

Image

blev inte redigt klar med golvet för plåten tog slut:D

Image
Image

Image

Image

Image


Image

Image


detta blev inte snyggt alls. är inte nöjd med det för 50 öre. men det sitter som fan så man får nöja sig med de.

Image

lite bilder på allt mög jag sparat i låter och lite sånt. man är ju en höjdare på att slarva bort saker.

Image

och den söta lilla bakaxlen:)

Image
Image

ett ställe där det inte är rost:)

Image
Amazon -62
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Amazon -61 under renovering

Post by Hasse63 »

Se där. Det går ju frammåt och du har ju inte allt kvar, även om det är en del. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by Rogge »

gott att se att nån svetsar som en annan :)

ett tips är att du antingen höjer strömmen lite eller drar ner på trådmatningen, så blir inte svetsarna så bulliga.. rostiga bilar är bra att lära sig svetsa på :)
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by pråm_amazon »

heheh jag har svetsat i hela mitt liv. men svetsen som jag har är ingen höjdare enu. det är en enfasare:/ men när jag svetsar dit nått så pungtar jag upp allt. sedan pungktar jag den den rejält rund om så den sitter och bränner ignom. och när jag gjort de så brukar jag lägga raka sömmar åvanpå punktnigen för att få ett bra område att slipa på svetsen så den ligger plant med plåten.
Amazon -62
pråm_amazon
Posts: 106
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:55 pm

Re: Amazon -61 under renovering

Post by pråm_amazon »

nu jävlar! nu har jag latat mig för mycke med uppdateringar. jag har haft semester å vatt i härnusand å latat mig hus släckten :D men mycke är gjort på bilrackar. hadde turen med min i lördes när det var veteran marknad. hittade faktist en b16 som var blästrad å grundad. den är inte lagad eller spacklad ingen rost eller hål. så jag fick ge en bra hacka för den:( men vad för man inte för lite udda saker som är i nyskick. tängker ta lite kort nu i veckan på bilen så jag kan få in bilderna här :D
Amazon -62
Post Reply