Vet någon var man kan köpa....

Moderatorer
Post Reply
fredand44
Posts: 99
Joined: Tue Feb 24, 2004 9:26 am
Location: Sweden\\Lidingö

Vet någon var man kan köpa....

Post by fredand44 »

Hej!

Vet någon var man kan köpa en bra hylsnyckelsats för tum?

Jag har märkt att det kan vara svårt att hitta lösa hylsor bara. (Mekononmen och Clas Ohlsson samt vanlig Järnaffär på Lidingö hade inte)

Anledningen är att jag ska demontera styrningen och ska lossa muttern i botten som verkar vara av tum-mått. Bilden nedan visar denna mutter märkt 14.

http://www.1800philes.com/docs/files/?c ... ile_id=964

Tacksam för svar.
Mvh
Fredrik Andersson
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Varenda järnaffär kan ju beställa hem hylsor i tumdimension åt dig i olika prisklass. De flesta järnaffärer handlar ju av Luna och i katalogen finns det tumhylsor av olika kvaliteer. Sedan tar de väl även hem Bahco-hylsor och annat, kanske via Stenslunds Järnvaror (grossist). Vi har de flesta hylsor i tumdimension som lagervara i den järnaffär där jag jobbar. Men om du skall meka mycket borde du köpa en lagom stor hylsnyckelsats i tumdimension, eller en större kombinerad sats med både tum och millimeter, Bahco S87+7 eller något billigare om du vill spara pengar.
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Post by Sture Swedberg »

Fick se ditt nödrop när jag botaniserade på forumet. Lite sent, du har väl förhoppningsvis löst problemet nu men... jag behövde också en hylssats till min Az då allt ( nja, det mesta i vart fall ) är tum.
Biltema, art nr 10-124 kostar 398 i aug -04 och är faktiskt riktigt bra.
JE Jr
Posts: 779
Joined: Sun Feb 01, 2004 4:54 pm
Location: Borlänge
Contact:

Post by JE Jr »

Jag har köpt mig en hylssats från Kamasa Tools, jag tycker den fungerar riktigt bra, men listpriset var ca 1200:-
//Johan Eriksson
Svart bil: 142DL '68
Gul bil:
142GL '72 (70-tals rally-wannabe)
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

kjøp hullnykkelsats som er 6kanti, :idea: problem løst :!:
Post Reply