Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Post by Uffe »

Quinna wrote:På tal om bildelar i vardagsrummet förresten. Jag har precis varit och hämtat ett V8-block som har skickats på blästring som jag ska ha som vardagsrumsbord. Blocket ska agera ställ för vodkaflaskor som ska belysas underifrån med blåa dioder och ovanpå blocket ska en glasskiva vila. Ska fixa upp lite bilder på detta när det är klart :)
Jag är nog inte ensam då jag säger -Ge oss bilder på detta "bordet". Låter riktigt coolt!
Amazon 1957
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Post by Quinna »

Jag har fortfarande blocket på blästring så jag har inte kommit så mycke längre. Jag har dock beställt dioder, motstånd och krympslang, samt en kromad kåpa över kamdrivning på blocket, och i den kromade kåpan har jag tänkt fälla in en volt/ampere-mätare av nåt slag (ev. klocka eller termometer med) i hålet för vevaxeln. Självklart belyst med samma blåa dioder som resten av blocket, samt en pilotswtich som ska slå på och av all belysning.

Jag saknar fortfarnade lite smådelar för att få ihop det, men det kommer bilder så fort det är klart, de lovar jag. Jag tror de kommer bli fränt :P Jag har även gått i tankarna att montera en vätskepump och en alkoholbeständig behållare av nåt slag och ha en "tapp" nånstans på blocket :P Fast den utbyggnaden får bli senare :P
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Post by Quinna »

Här kommer en liten bild iaf. Detta är transmissinskåpan, alltså kåpan över kamkedjan på fronten på motorn :P Det är lite i detta tema som hela motorn kommer bli :)

Hoppas de ser intressant ut, och att de inte bara är jag och mina knäppa idéer som skenat iväg med mig :)

Image
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Post by alfert »

Hehe :D
Dette tror jeg kommer til å bli helt rått, med en høy bling bling faktor 8)
Gleder meg til å se fortsettelsen....
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Minielk
Posts: 149
Joined: Sat May 27, 2006 5:43 pm
Location: Lund, men Övik är hemma

Re: Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Post by Minielk »

Quinna wrote:Här kommer en liten bild iaf. Detta är transmissinskåpan, alltså kåpan över kamkedjan på fronten på motorn :P Det är lite i detta tema som hela motorn kommer bli :)

Hoppas de ser intressant ut, och att de inte bara är jag och mina knäppa idéer som skenat iväg med mig :)
Jo nog tusan är det dina knasiga upptåg som återigen har skenat iväg, långt långt från vad som bör kallas standard och mainstream. Men det är ju bara i positiv mening, rock on!
P13134, 1964, skifferblå.

Volvo Amazon - En fröjd för ögat och balsam för själen. Musik för örat och värk för högerhälen.
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Post by Quinna »

Minielk wrote: Jo nog tusan är det dina knasiga upptåg som återigen har skenat iväg, långt långt från vad som bör kallas standard och mainstream. Men det är ju bara i positiv mening, rock on!
Hehe... I'm maaaad, I tell ya, MAAAAD! :P

Skämt åsido så tror jag de kommer bli grymt bra. Va inne ett tag på att löda in en ljusorgel så man kan ställa dioderna så dom dansar i takt med musiken om man har fest nån gång :P Fast jag insåg att jag inte varken har kunskapen eller tålamodet att bygga en egen ljusorgel som funkar för de 9-volts elsystemet som bordet kommer ha :P Det får duga helt enkelt med MYCKE blått som lyser hela tiden istället :P

Blocket borde komma från blästring vilken sekund som helst nu, så jag kan börja preppa de :)
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Post by Quinna »

Jag har fortfarande inte fått tillbaka blocket från blästring. Tror att killen som fixat den biten har blivit bortförd av utomjordingar.

Men men... Jag har ju som vanligt väldigt mycke överskottsenergi, så jag har börjat löda ändå. Gjort lite av ett plug-in system :P Kåpan är klar och jag tyckte att de blev snyggt. Längtar bara efter resten av delarna så jag kan löda i fleeeeer dioder! :twisted:

Image

Image

Image

Dock är dioderna så pass skarpa så dom går knappt att få med på bild märker jag :P
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Post by Rappel »

haha ja herregud vart är värden på väg? :wink: :D men coolt blir de! bara en fråga villken våning bor du på? haha eller har du hiss? :D :D upp med bilder dirr du får blocket :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quinna
Posts: 224
Joined: Mon Jan 28, 2008 7:43 am
Location: Sundsvall

Re: Quinnas Amazon (Bilder och film på s.16)

Post by Quinna »

Har glömt att skriva det i den här tråden :P Jag har flyttat projektet med bordet till en separat tråd. Kika in där om ni inte redan gjort de.
Volvo är och kommer alltid vara Guds största gåva till mänskligheten...
Post Reply