Reservdelskatalog

Moderatorer
Post Reply
Bengan
Posts: 15
Joined: Wed Aug 11, 2004 9:40 pm
Contact:

Reservdelskatalog

Post by Bengan »

8)
Hej!
Jag antar att ni vet att http://www.gcp.se har reservdelskatalogen upplagd på nätet?
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Japp. Men det tål alltid att nämnas igen då det många frågetecken snabbt rätas ut genom att titta på en sprängskiss över något. Det tycks vara många som inte känner till den inscannade katalogerna som GCP har lagt upp. =)
koko
Posts: 45
Joined: Fri Mar 19, 2004 2:01 pm
Location: söderhamn

Post by koko »

Och var hittar man dessa sprängskisser som ni pratar om.
Jag har letat men hittar bara reservdelslistor inte en sprängskiss så långt ögat ser.
Men det här vet nog du D59471, Jag har bytt bakaxel på min 65:a och dragit av ett av dom runda stagen, inte dom som kläms över axeln längst ut.
Är det möjligtvis momentstag dom heter.
tackar på förhand.
christer
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Bärarmarna är de som klämms runt axeln och momentstag är de som \"träs igenom ett hål\" med bussningar på vardera sida.

När du har klickat dig in i ett avsnitt av katalogen och får fram reservdelslistan, tryck då på \"Nästa sida\" så kommer det troligtvis en sprängskiss på sidan efter. Det brukar vara \"reservdelslista / sprängskiss / reservdelslista ... osv\", där listan är en förteckning över delarna på sprängskissen som kommer på nästa eller nästnästa sida i katalogen. :)

Hoppas du hajjade den där skumma förklaringen. :)
koko
Posts: 45
Joined: Fri Mar 19, 2004 2:01 pm
Location: söderhamn

Post by koko »

Jorå jag fattade precis. :D
Tack för bekräftelsen om momentstagen.
Bara lunchen är över ska jag ringa lelle och beställa.
Tackar tackar
christer
Post Reply