Ta bort köp & sälj från forumet ?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Ta bort köp & sälj från forumet ?

Post by Hasse »

Ursprungligen postat under dåvarande köp&sälj och flyttat hit till \"Om Forumet\" 080112.
Lars Bd


Har en fråga till er som annonserar här på Forumet, varför inte sätta in annonsen på vår \"riktiga\" annonsplats här på hemsidan ?
Jag försöker uppdatera annonserna ca. 2-4 gånger varje dag under vardagar samt 1-2 gånger per dag under helgerna (ibland kan det ju ske att jag också har någon semesterdag eller två = ingen uppdatering)
Jag tycker därför det vore trevligare att sammla annonser på ETT ställe.
Kom gärna med bra argument för att detta skulle bli sämre, annars föreslår jag att köp & sälj under forumet stängs......

Rätt eller fel ????

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Hanse
Posts: 64
Joined: Fri Feb 06, 2004 7:46 pm
Location: Småland
Contact:

Post by Hanse »

Har aldrig fatat varför man kan sälja eller köpa saker här när det finns ett annonstorg
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Är det inte läge att låta annonserna läggas upp per automatik Hasse? Krävs det verkligen sensur på det ordinarie annonstorget? Det blir ju mycket merarbete för dig som skall sitta och granska varenda annons. Ett alternativ är ju att be webmaster lägga till en \"abuse\" knapp i annonserna där man kan rapportera felaktiga annonser/företagsreklam osv. för att få annonsen borttagen.

Den lösningen känns mer motiverad.

Angående separat annonstorg här på forumet finns det väl inget skäl egentligen. Ta bort det och låt alla annonsera på klubbsidan istället.
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Annonser med automatik !

Post by Hasse »

Anledningen till att vi inte \"släpper\" annonserna helt \"fritt\" är att vi endast vill ha en renodlad annonsmarknad med endast Amazonrelaterade annonser,om ni bara visste vad folk fösöker sälja eller byta på vår annonssida, det är ällt från att byta bort sin SAAB 900 mot en moped till att sälja hus i Estland.
Så denna \"sensur\" är till för att vår läsare av hemsidan endast skall behöva leta efter annonser som rör just Amazoner, det är för modligen lika tidskrävande att sitta i efterhand och \"gallra\" bort allt som inte hör hemma där, detta tror jag också våra läsare ser som en fördel.
Går man in på Amazonklubbens hemsida och tittar på annonser så är det just Amazoner & prylar till dessa man skall hitta där.

Givetvis vill vi inom klubben utveckla sidan efter allas behag, men då alla inom klubben jobbar ideellt så sker saker i den takt som hinns med.
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Post Reply