Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Rille
Posts: 55
Joined: Fri Apr 06, 2007 12:33 pm
Location: Ljungby
Contact:

Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by Rille »

Hejsan gott folk, jag tänkte bidra med lite amazonrelaterat saxat ur senaste numret av classic motor.
Så här är för er som inte kommit över den tidningen eller helt enkelt inte velat ha den av div. anledningar.
Framsida:
Ändrat av Lars Bd pga reglerna
§ 3 Använd sunt förnuft när du postar dina inlägg samt följ http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.HTM
P 12134 VD (chassi 70500)
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by Telis »

Jag uppskattar ditt engagemang men det där är ju copyright skyddat material.
Folk har det som levebröd och har väl rätt till betalt också... ja du vet =)

Mvh
/Henrik
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by PeterB »

mm jo det är ett trevligt reportage men bilderna måste plockas ner tyvärr...
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
Rille
Posts: 55
Joined: Fri Apr 06, 2007 12:33 pm
Location: Ljungby
Contact:

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by Rille »

oj, inte den respons jag väntat mig men ok..
f'låt då..

Får väl hålla sakerna för mig själv då när jag scannar in nåt numera..
P 12134 VD (chassi 70500)
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by Lars Bd »

Ja om det är är fråga om "intrång i upphovsrätt" eller liknande så bör du hålla det för dig själv.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Rille
Posts: 55
Joined: Fri Apr 06, 2007 12:33 pm
Location: Ljungby
Contact:

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by Rille »

gäller inte samma sak för reparationshandböcker osv?
P 12134 VD (chassi 70500)
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by QV »

i den jag tog alla elscheman ur fick man göra så om man angav källan.
I tidningar brukar det så tvärt om......

/Janne

ps länken till elscheman fungerar inte längre beroende på att jag har slutat betala till det kontot. Filen kommer snart på ny server om ingen anmäler sitt intresse att härbärga den.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by Lars Bd »

I Volvos verkstadshandböcker för amazon 1800 och 140 står det på omslagets insida "Eftertryck får ske om källan anges.", det betyder att volvo har givit tillstånd för publicering och kopiering.
Däremot står det inget sådant i instruktionsböcker verkstadsmeddelanden och liknande.
I de fallen skulle kanske Volvo kunna ha synpunkter men dessa skrifter är minst 35 år gamla och finns förmodligen inte ens att köpa genom Volvo längre.
Av den anledningen är risken minimal att Volvo skulle åberopa upphovsrätt och stämma Amazonklubben/Volvo Amazon Picture Gallery.
Däremot kan ett förlag ha synpunkter på att en kopia av deras rykande färska tidning läggs ut till allmänt beskådande.
Förmodligen är det däremot ofarligt att lägga ut egenkopierade 35 år gamla tidningsartiklar oavsett var de kommer ifrån.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
karleric
Posts: 115
Joined: Sat Feb 18, 2006 9:57 pm
Contact:

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by karleric »

QV wrote:
ps länken till elscheman fungerar inte längre beroende på att jag har slutat betala till det kontot. Filen kommer snart på ny server om ingen anmäler sitt intresse att härbärga den.
Om du skickar elscheman till mig karl@volvo1800pictures.com kan jag lägga in dem i http://volvoamazonpictures.se
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by Lars Bd »

Om man då återgår till att kommentera artikeln så fanns det vad jag kan förstå någon/några uppgifter som var direkt felaktiga eller ytterst tveksamma.
Exempelvis att glödande laddningslampa skulle tyda på dålig laddning och även möjliga färger på lackeringen.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by einar- »

Lars Bd wrote:Om man då återgår till att kommentera artikeln så fanns det vad jag kan förstå någon/några uppgifter som var direkt felaktiga eller ytterst tveksamma.
Exempelvis att glödande laddningslampa skulle tyda på dålig laddning och även möjliga färger på lackeringen.
Jag som trodde att den röda lampan var en indikeringslampa för att fläkten var på :oops: :lol:
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by QV »

Måste bara komentera att det går att "släcka" laddlampan med en renovering av elsystemet.

Min glöder inte ens på natten även om torkare och fläkt går för fullt. Däremot har jag inte löst problemet med helljusindikeringen.... den ser man inte dagtid och det har jag aldrig gjort på denna amzing

/Janne

stolt amazonägare med likströmsgenerator
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by Telis »

QV wrote: Däremot har jag inte löst problemet med helljusindikeringen.... den ser man inte dagtid och det har jag aldrig gjort på denna amzing
Kan man inte ersätta den med lysdiod i lämplig ljusstyrka ?
/Henrik
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Classic Motor nr.1 2009 amazonreportage

Post by QV »

det finns LED lampor att köpa i rätt storlek från div ställen. Jag skall testa detta vid tillfälle.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply