Amazon v8

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
weber45
Posts: 73
Joined: Tue Mar 06, 2007 6:44 pm
Location: kalmar

Re: Amazon v8

Post by weber45 »

tackar för de svaret, kan va bra å veta!
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon v8

Post by Rogge »

det va så lite så..

sösdala funkar som så att det är självplock, o man får själv se över grejerna innan man köper, inga garantier lämnas.. men så kostar motorerna bara en tusenlapp..

osby vetj ag inte så mkt om, mer än att det inte är självplock och de kollar delarna själva, men så kostar det mer..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Amazon v8

Post by Amazonsport »

Köpte en motor från Osby för en massa år sen, den skulle vara genomgången och i kanonskick. En månads garanti fick man.
Motorn (350 Cheva) skulle först målas upp och få massa nytt krom innan montering så tiden rann på och motorn kom inte i förrän 2 mån. hade gått. Den gick i en halvtimme sen skar ram o vevlager. Garantin var ju såklart slut då också. Jag ringde upp Osby ändå men dom bara skrattade åt det. Så till det jag vill få fram här: Både sösdala och osby vet vad dom säljer, det som är billigt hade dom inte sålt billigt om det varit bra. Och det är svårt att kolla en motor som står på en pall.
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon v8

Post by Rogge »

jag kan väl tycka att om man inte kollat upp en motor man köpt på en skrot, garanti eller inte så är man lite dumdristig.. men visst det är trist som fan för din del.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
poolio
Posts: 303
Joined: Sun Oct 08, 2006 12:47 am
Location: Jemtland - Schweden
Contact:

Re: Amazon v8

Post by poolio »

Jag tycker ett smart drag är att köpa en hel Van ! Såna säljs ofta för runt 5000:- då dom vanligtvis är rostiga å allmänt kassa. Fördelen är att du kan provköra och kolla så att motor & låda verkligen funkar. Du har ju även en komplett bil att ta grejer ifrån, t.ex kardan mm. Sen brukar det gå att sälja bort lite användbara prylar å få tillbaka lite pengar....
Plymouth '38
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
Post Reply