Skulle vilja veta måttet (cc) mellan skruvarna som håller fast original dörrbackspeglarna. Modellen som har skruvarna utifrån.
Har ev. fått tag på Volvospeglar och vill veta om dom täcker hålen efter mina Biltemaspeglar
Någon som vill mäta och meddela mig?
Det är den här typen av spegel jag menar:
Dörrbackspeglar Amazon
Dörrbackspeglar Amazon
OLLE JOHANSSON
Sandviken / Kungsgården
AMAZON 1964
Sandviken / Kungsgården
AMAZON 1964
Re: Dörrbackspeglar Amazon
Rätta mig om jag har fel, men Amazonspeglar skruvas inifrån dörren alltså dolda skruvar.
If it works, don't fix it.
Ja det är väl så att dom som ska sitta på Amazon är den äldre typen som skruvas innifrån.
Detta är den nyare och har skruvarna utifrån.
Har fått svar på min fråga på annat sätt och avståndet är ca.9cm för den som behöver veta det.
Detta är den nyare och har skruvarna utifrån.
Har fått svar på min fråga på annat sätt och avståndet är ca.9cm för den som behöver veta det.
OLLE JOHANSSON
Sandviken / Kungsgården
AMAZON 1964
Sandviken / Kungsgården
AMAZON 1964
Det är de senare speglarna som skruvas inifrån, före 69 är det utifrån (synliga skruv)
210 -64, 223 -68
-
Stämmer inte helt då jag vet om två -67:or som har speglar med skruv från insidan som jag nästan är säker på att det är original/tillbehörs monterat från Volvo..Blomquist wrote:Det är de senare speglarna som skruvas inifrån, före 69 är det utifrån (synliga skruv)
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Det borde vara det snygga montaget som är äldst och det fula billiga med utvändig plåtskruv som är yngst.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
-
Se min kommentar om backspeglar..... Första åren med dörrspeglar = pinnskruv + mutter, från 1972 = utvändig montering med plåtskruv. Skiljer även på spegelarmens placering. Pinnbult = spegelarmen i framkant, plåtskruv = spegelarmen i bakkant!
Ganska säkert..........
Ganska säkert..........
Allt som är värt att göra är värt att göras bra!