classicbildelars vita däcksidor.

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
Fille
Posts: 28
Joined: Tue Jul 15, 2008 8:05 pm

classicbildelars vita däcksidor.

Post by Fille »

Hej. Vet ej om jag lade tråden rätt men om det e fel kan väl någon flytta? Ajja nu till min fråga. Är det någon som har testat classicbildelars vita däcksidor som man klämmer fast mellan fälg och däck? Isåfall, sitter dom bra och blir det snyggt med dessa :) ? här är länken till hemsidan:
http://www.classicbildelar.com/

Tack på förhand :)
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: classicbildelars vita däcksidor.

Post by Uffe »

Lösa däckssidor generellt kan ju vara fint ett litet tag. Sedan, efter ett tag, blir de "knirrande" ljud och man ser tydligt att sidorna inte ligger an emot däcket utan bucklar sig. Då blir det bara fult och klart snyggare utan dessa sidor. Kör man väldigt lite med sin bil kanske det kan hålla, men kör man kontinuerligt så tror i alla fall inte jag på dessa (oavsett märke), tyvärr :(
Vit däckfärg är ju också fint, en timme eller två. Sen spricker den då färgen inte är lika flexibel som gummit i däcket :(

Kanske har andra, ute i landet, mer positiva erfarenheter?

Tips! Den vita sidan, på ett riktigt däck, rengörs perfekt med hårdvax :)
Amazon 1957
Fille
Posts: 28
Joined: Tue Jul 15, 2008 8:05 pm

Re: classicbildelars vita däcksidor.

Post by Fille »

Fille wrote:Hej. Vet ej om jag lade tråden rätt men om det e fel kan väl någon flytta? Ajja nu till min fråga. Är det någon som har testat classicbildelars vita däcksidor som man klämmer fast mellan fälg och däck? Isåfall, sitter dom bra och blir det snyggt med dessa :) ? här är länken till hemsidan:
http://www.classicbildelar.com/

Tack på förhand :)
Okej tack för svaret. Får väl ta och investera i riktiga däck med vit däcksida sen när lönen har kommit kanske :)
Fille
Posts: 28
Joined: Tue Jul 15, 2008 8:05 pm

Re: classicbildelars vita däcksidor.

Post by Fille »

ingen annan som har testat lösa vita däcksidor? :o
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: classicbildelars vita däcksidor.

Post by Amazonsport »

Jo, för flera år sen, funkade bra nåt år sen började dom krita av sig så det blev vitt på däcket också, annars var de ok.. De jag hade var wegu som då ansågs som de bästa på marknaden.. Jag skulle dock inte köpa igen, :wink:
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Re: classicbildelars vita däcksidor.

Post by Cpt Tuttle »

De har en tendens att skava på däcksidan också.
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: classicbildelars vita däcksidor.

Post by Rappel »

jag KOMMER att köpa vita däck sidor men jag skulle vela veta om de finns nån annan som säljer dessa? 45mm höga tycker jag låter ganska lite?! :? nån som har bild på en bil med classics däck sidor?
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply