Amazon 1960 renoveringsobjekt

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Amazon 1960 renoveringsobjekt

Post by Telis »

Jo helt klart skall man vara glad över det =)
Ett tips om någon annan skall ge sig på dörrinredningen förresten - tvätta inte galondelarna (främst den ljusa med skumplast och annat tyg laminerat på baksidan ) i för varmt vatten - det gjorde jag, då krympte den =( vilket blir problem när man skall sträcka och återmontera. Den var flera cm för kort - innan jag drog i den =)
/Henrik
Amazon cruiser
Posts: 69
Joined: Fri Oct 20, 2006 9:05 am
Location: Hålta/Kungälv

Re: Amazon 1960 renoveringsobjekt

Post by Amazon cruiser »

Inredningen blir kanonfin! Hur mycket tyg går det åt ungefär? Gött att se att det rullar på med rostlagningen också!
//Peter
........................
Peter, Amazon 1958
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Amazon 1960 renoveringsobjekt

Post by Telis »

Tackar =) Minns inte exakt men rullarna ar pa 140 cm bredd, och man maste ju ha allt tradrakt och i ratt tradriktning. Allt som allt var det nog 2-3 M tror jag.
Mvh
/Henrik (som inte har svenskt tangentbord just nu)
Ghostrider
Posts: 62
Joined: Wed Jun 15, 2005 7:37 am

Re: Amazon 1960 renoveringsobjekt

Post by Ghostrider »

Det är en del år sedan jag senast svetsade på en amazon och jag måste säga att jag imponeras av alla som sliter med sina rostiga Amazoner och där ibland du. Snyggt jobbat och dessutom blir inredningen kanonfin. Härligt! Vi hörs per mail snart.
Marcus
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Amazon 1960 renoveringsobjekt

Post by Telis »

Ghostrider wrote:Det är en del år sedan jag senast svetsade på en amazon och jag måste säga att jag imponeras av alla som sliter med sina rostiga Amazoner och där ibland du. Snyggt jobbat och dessutom blir inredningen kanonfin. Härligt! Vi hörs per mail snart.
Marcus
Jo - det går väldigt långsamt men jag vägrar låta mig stressas. Har köpt den för att greja när jag har lust och så skall det få vara.
Tack så mycket för uppmuntran.
Japp vi hörs.
/Henrik
amazon1961
Posts: 49
Joined: Wed Nov 05, 2008 7:10 pm

Re: Amazon 1960 renoveringsobjekt

Post by amazon1961 »

Tycker allt ditt jobb ser hur fint som helst ut! Fortsätt så!:)
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Amazon 1960 renoveringsobjekt

Post by Telis »

Har grejat lite i garaget under våren och fått lite till svetsat, laddar upp några bilder för att hålla tråden uppdaterad :D
Mycket kvar men det känns skönt att inte projektet står still.

Image

Golvet på höger sida är klart, likaså balken under.


Image

Image

Torpedplåt och A-stolpe har blivit upplagade.


Image

Likaså skärmbalken på höger sida, bytt.


Image

Sedan har jag börjat riva den minst sagt rostiga högertröskel, här blir det mera jobb med innetröskelbalken än på andra sidan.

Visst är det underbart med rost.. ! Någon emot ?
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Amazon 1960 renoveringsobjekt

Post by Arne »

Ja, rostfritt inom detta gebit existerar nog knappast, men det är klart att mer eller mindre rost förekommer. Får jag välja så väljare jag lite rost. :D Tyvärr får man inte alltid välja. Du gör ett fint jobb med svetsen. Det krävs enormt stort tålamod att hålla på och svetsa i gamla bilar.
AVG
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon 1960 renoveringsobjekt

Post by Uffe »

Jag måste säga att jag imponeras över ditt arbete med svetsen :shock: Bra jobbat och mycket kul att följa ditt arbete.
Amazon 1957
Post Reply