Amazon66 puzzel

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Amazon66 puzzel

Post by Blomquist »

Så dags nu att säga kanske, men det ser ut som om att du borrar hålen i kanterna med maskin; stämmer det?
Kan då rekommendera köp av locktång, gärna av tryckluftsmodell, det gjorde jag och tyckte tillvaron
blev lite ljusare. Du slipper skägget när du kör med locktång och fortare går det också.

Vid åsynen av dokumentationen av balkarna och golvbitarna innan hopsvetsningen
blev man lite andäktig måste man nog tillstå.

Seriöst.
210 -64, 223 -68
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Amazon66 puzzel

Post by Uffe »

Du är helt overklig :shock: Otroligt bra jobbat och fantastiskt att du kan göra bil igen av den jävla rosthögen (sorry ordvalet). Du är nog tillsammans med "Iv@n" några av de mest ihärdiga renoverare och du skall tilldelas guldmedalj i Amazonbevarande. Keep on working!!
Amazon 1957
boxen
Posts: 80
Joined: Tue Feb 27, 2007 10:11 pm
Location: Finland

Re: Amazon66 puzzel

Post by boxen »

Var ett tag sen man var inne här, har inte gjort nästan någonting på Amazonen sen uppdateringen. Hade fullt upp sista veckan i februari när man skulle iväg och skida Vasaloppet.
Har den här veckan iallafall fått bort dom gamla golv resterna och skall börja passa in den nya plåten.
Kommer bilder sen.

Tack för alla fina kommentarer hjälper en att orka forsätta på bilen.
Har nog punktsvetsat som ni säger, säkert bara jag som behöver mycket träning ännu. förstås skyddar jag balkarna, likadant som på andra sidan.
Jepp jag borrat med vanlig borr, hur ser en locktång ut ?

Ingen som vill svara på mina små frågor i det näst sista inlägget skulle fasktiskt vara till hjälp.
bruksbil volvo 480 och 245
sommarbil amazon 70
projekt amazon 69 och 66
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Amazon66 puzzel

Post by Lars Bd »

boxen wrote:blir det ändå starkt sen när man svetsar.

är det bäst att byta till ny plåt
Det är svetsen som håller ihop de 2 plåtarna men det blir nog bättre och snyggare om plåtarna ligger ordentligt mot varandra. Målet ska vara att inte ha någon glipa alls men blir det en glipa ändå så får man stå ut med det, eller göra om.

Så lite plåt som möjligt ska bytas men all rostig plåt ska bort och är du ändå där och svetsar kan du lika gärna kapa bort en bit till. Hittar man rostig plåt mitt i en för övrigt frisk plåt kan man överväga slipning/blästring utan att byta plåt men med risken att rosten fortsätter. Frågan är nog mer vilka krav man själv har på resultatet och nog skulle det vara förargligt att 2 år senare hitta ett rosthål där man trodde att det skulle gå ändå.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
74an
Posts: 7
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:07 pm
Location: skåne

Re: Amazon66 puzzel

Post by 74an »

fan vilket snyggt jobb du gör :shock: riktigt bra de där,
kul att bilen får ett nytt liv istället för att hamna på skroten,
turbo++
Posts: 12
Joined: Sat Jul 04, 2009 11:13 pm

Re: Amazon66 puzzel

Post by turbo++ »

Intressant :D Jag vill se mer :mrgreen:
Post Reply