Amazon 1966

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re:

Post by Uffe »

Caltex wrote: Det man skulle få se mest av i den webbkameran är väl när jag sitter och surfar på amazonklubben , haha :wink:
Det borde faktiskt vara markerat på hemsidans förstasida och även som en varningstext inför ett Amazonköp, hur mycket tid man måste avvara för Forumet, Köp/Sälj mm. 1 timme i garaget motsvarar minst lika mycket framför datorn. Det var det ingen som berättade för mig :roll:
Amazon 1957
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Re:

Post by Caltex »

Uffe wrote:
Caltex wrote: Det man skulle få se mest av i den webbkameran är väl när jag sitter och surfar på amazonklubben , haha :wink:
Det borde faktiskt vara markerat på hemsidans förstasida och även som en varningstext inför ett Amazonköp, hur mycket tid man måste avvara för Forumet, Köp/Sälj mm. 1 timme i garaget motsvarar minst lika mycket framför datorn. Det var det ingen som berättade för mig :roll:
Tur att vi inte är i staterna, det hade kunde bli dryga advokatkostnader för klubben :lol:
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Re: Amazon 1966

Post by Caltex »

Bytte värmeventilen igår och det gick rätt smärtfritt, kopparslingan fick sitta kvar i paketet och endast kranen byttes, då jag inte kände mig sugen på att ta lös värmepaketet.
Värmen började fungera , även om jag tror att paketet är något igensatt, får väl ordna det sen om det skulle visa sig behövas.
Vid prokörningen av värmesystemet så upptäckte jag att laddningen inte fungerade som den skulle.
efter div mätning och rengöring av anslutningar så konstaterade jag att laddreläet inte gjorde sitt jobb.. racklade en hel del med det , men fick inte nån rätsida på problemet och lyckades elda upp relät till slut. :oops:
Ska se efter om jag har nått mer relä att prova med vid nästa garagekväll.
Nuvarande Amazoninnehav: 57x2, 58 sport, 59x2, 60, 61, 66
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Amazon 1966

Post by Rappel »

ser trevligt ut de där! lite rost verkar de vara om jag inte ser fel? :) ska bli kul att se fortsetning!
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Re: Amazon 1966

Post by Caltex »

Länge sedan det hände nått här... men jag har fått till laddningen nu och gått över på bromsarna istället, en bakbroms låg an, så jag plockade lös trumman och det var bromscylindern
som rostat ihop och även läckt bromsvätska på beläggen, så de var förstörda... :(
Så nu har jag handlat nya grejer till bromsarna ,blev nya bussningar till bakvagnen också+
div repsatser,jutefiltsatser,bussningar mm.
Det kommer att bli en rolig garagekväll nästa gång :D , det är så trevligt att meka när man vet att man har allt som behövs, och inte blir ståendes för att det saknas nån liten sketen tätning eller så.
Nuvarande Amazoninnehav: 57x2, 58 sport, 59x2, 60, 61, 66
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Re: Amazon 1966

Post by Caltex »

Nu har jag bytt alla bromsgrejer bak, utom trummorna.
Huvudbromscylindern har blivit renoverad och några bromsrör bytta.
Nu ligger bromsoken på bordet och ska renoveras.

Som någon nämnde tidigare i tråden så har nog den här bilen inte gått så många mil, stolarna tydde på det, och bromsskivorna tyder också på det, då de var som nya under all rost.
Nuvarande Amazoninnehav: 57x2, 58 sport, 59x2, 60, 61, 66
daniel_sandberg
Posts: 355
Joined: Wed Apr 02, 2008 10:54 pm
Location: Umeå

Re: Amazon 1966

Post by daniel_sandberg »

Hej!

Läste nyss genom din signatur. Du hade ju en hel del amazoner. Du har inte funderat på att bjuda in till en liten amazonträff och visa upp alla dina pärlor? Hade varit trevligt i sommar ju :) Dra ihop ett gäng från skellefteå o umeå och annat folk som är sugna..

För övrigt så verkar dina två sista pärlor vara riktigt fina. Den ena nästan rostfri och den andra med otroligt läcker patina.
Amazon 121 1967
PV 544 1961
http://danne84.blogspot.com - min blogg med lite skitsnack och blandade bilder
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Re: Amazon 1966

Post by Caltex »

Haha, Nej det har jag inte funderat på...
Tror att jag föredrar att ta bilarna till folket istället för tvärtom, annars lär man aldrig få ut nån bil ur garaget heller :lol:
Nuvarande Amazoninnehav: 57x2, 58 sport, 59x2, 60, 61, 66
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Re: Amazon 1966

Post by Caltex »

Nu har jag plockat ur kolvarna ur 5 st ok, och av 15st kolvar så har jag hittat en ! kolv som jag eventuellt skulle kunna använda :evil:
Tur att det finns nya att tillgå :|
Nuvarande Amazoninnehav: 57x2, 58 sport, 59x2, 60, 61, 66
Post Reply