Håller på o monterar 1030 axel på kombin o har några funderingar.
Är det bara o ansluta oken till enkretssystemet som vanligt eller måste man göra något mer ???
Skivbromsar bak.
Skivbromsar bak.
22134 VF
Re: Skivbromsar bak.
borde bara vara å ansluta. mig vetligen.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
amazon limousine 60 (brick bay)
Re: Skivbromsar bak.
Visst kan man ansluta oken bak och inget mer. Då kommer bilen att bromsa.
Om det blir bra, det vet inte jag. Om bilen skall besiktigas så måste du bromsprova den. Om det nu räcker med det.
Vet inte heller om bromsarna bak kommer att ta i rätt läge i förhållande till bromsarna fram.
Det vanliga när man bygger om till 1030 bak är väll att lägga 240 bromsar fram tillsammans med 240 huvudbromscylinder. Det är iallfall vad SFRO (heter de så?) rekomenderade min granne inför hans ombyggnad.
/Janne
Om det blir bra, det vet inte jag. Om bilen skall besiktigas så måste du bromsprova den. Om det nu räcker med det.
Vet inte heller om bromsarna bak kommer att ta i rätt läge i förhållande till bromsarna fram.
Det vanliga när man bygger om till 1030 bak är väll att lägga 240 bromsar fram tillsammans med 240 huvudbromscylinder. Det är iallfall vad SFRO (heter de så?) rekomenderade min granne inför hans ombyggnad.
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: Skivbromsar bak.
Jag hade amazonok fram och 240 ok bak, men använde reducerventil från en 140. Jag tog upp ett hål under baksätet och gjorde en lucka som gick att skruva loss inifrån bilen. Sen var det bara ut och bromsa, ställa åt eller släppa på trycket beroende på om den låste fram eller bak först. Den skall ju låsa fram först! Förklaringen hur jag byggt detta godtogs utan problem av besiktningsmannen, detta var dock -94 så det kan vara annorlunda nu
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Tie him to the car and cremate him/Cremators