Ny klubblokal !

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Ny klubblokal !

Post by Hasse »

Vi kommer att byta vår nuvarande klubblokal hos VP Autoparts i Fristad till ett annat rum, en flytt på ca. 10 meter.
Fördelen är att vi flyttar till en större och nyrenoverad klubblokal där vi förhoppningsvis blir sponsrade med nya möbler, med andra orden, en lokal att trivas i.

När vi nu flyttar till denna lokal så är vår målsättning också att försöka inreda denna lokal med alla tänkbara "atribut" som rör våra bilar och den tidsepok som bilarna kommer i från, drömmen hade varit att skapa ett 50-60 tals kafé, så därför undrar vi om ni medlemmar (och icke medlemmar) har saker som står och "skräpar" hemma som skulle passa in i vår nya klubblokal, det kan vara saker som ni inte vill ge bort med kanske kunde låna ut till klubben för en längre tid, det kan vara allt från saker Volvohandlaren hade på 50-60 talet till sådant man såg på bensinmacken, jag ni förstår säker vad jag menar.

Siktet är inställt på att ha premiär för den nya lokalen lördagen den 12 december då vi har vår "Hjulmarknad".

Mer information finner ni på forumet under "Träffar"

Hjärtligt välkomna..

Har ni tips på saker till vår nya inredning så får ni gärna sända mig ett mail på: hasse@amazonklubben.se

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Ny klubblokal !

Post by Ragge »

åååh premiär 12 dec , undrar om amazonbakdels soffan går att inviga då med ??? haha nää förlåt Hasse, kunde bara inte låta bli ... "Baronen"
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: Ny klubblokal !

Post by Eiler »

Hej jag är ny här på forumet, jag såg att Ragge har tyckte att vi skulle inviga Amazonsoffan.
Han som är så duktig med svetsen och har så mycket tid :D så tycker jag att han ska svetsa ihop den :lol: :lol:
MVH Eiler
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Ny klubblokal !

Post by Ragge »

Eiler wrote:Han som är så duktig med svetsen och har så mycket tid :MVH Eiler
hmm, kommenteraren här är själv inte så vilsekommen med svetsen, då jag sett hans utmärkta arbeten... så jag kanske skall hänvisa Hasse dit ... haha !
Post Reply