strömbergs 65:a amazon.

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
strömberg
Posts: 17
Joined: Thu Jul 09, 2009 5:52 pm

Re: strömbergs 65:a amazon.

Post by strömberg »

då får de nog bli det i vinter:dkanske iaf.

dieseltroll: tack så mycket:D jo tycker själv att färgen är bland dom snyggare:D och jag kan bara säga hur jag gjorde. vet inte om de är något tipps. mätte ju på den nya, är ju en 3-4 cm kant in mot själva hjulhuset om du förstår? sen så skar jag bort den gammla och sparade lite mer av hjulhuset. så man kunde passa in lite.ända tippset är väll att kolla väldigt noga inan du färdig svetsar både med front och skärm. hehe och byt dålig plåt innan du svetsar dit balken. hoppas du förstår.
strömberg
Posts: 17
Joined: Thu Jul 09, 2009 5:52 pm

Re: strömbergs 65:a amazon.

Post by strömberg »

Har häntlite sen sist:D köpt ny front skärmar vita blinkers och grill:D har även lagat lite mer rost. kommer lite bilder på de. tror att jag gjorde fel med trösklarna. men är ju första gången jag byter så. lite bilder:D
Image
Image
Image
Image
Image
Image
haha
Image
Image
Image
Image
en i skuffen med:D målat
Image
Dieseltroll
Posts: 478
Joined: Thu May 28, 2009 6:54 pm
Location: Lund

Re: strömbergs 65:a amazon.

Post by Dieseltroll »

hmm, tror inte jag hängde med 100%. :?

så du kapade bort den del av skärmen så det är svetsat i original, så du fick en skarv "kant-mot-kant" istället? eller du kapade bort allt som överlappade från den lösa balken så att säga?

Satan vilket tempo du håller, kommer ju vara klar innan jul :lol:

// D
Amazonägare sedan 09-09-07: Sandgul 2-dörrars 65:a
Dieseltrollets 65:a [Rullande Renovering]
strömberg
Posts: 17
Joined: Thu Jul 09, 2009 5:52 pm

Re: strömbergs 65:a amazon.

Post by strömberg »

xyz
hehe lätt hänt. nä inte kant i kannt. utan den nya balken har en kannt under själva sidan. som passar jätte bra under själva hjulhuset.så den gamla plåten liksom ligger över den nya kanten :wink: sen är de bara banka upp nya kanten mot gammla:D kan ta kort i mon:d hoppas du förstår lite bättre iallafall självklart de ärju roligt att se resultat:D hehe jo kanske de:D fast tror jag väntar med att försöka köra lite innan snön :( kan ju renovera fram, bakvagn och lacka i vinter:D
Dieseltroll
Posts: 478
Joined: Thu May 28, 2009 6:54 pm
Location: Lund

Re: strömbergs 65:a amazon.

Post by Dieseltroll »

ja tror jag hänger med nu, får väl börja kapa lite försiktigt och se om det inte ger sig sen. Alla lösningar på problemet borde vara bättre än skiten som sitter där nu.
Amazonägare sedan 09-09-07: Sandgul 2-dörrars 65:a
Dieseltrollets 65:a [Rullande Renovering]
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: strömbergs 65:a amazon.

Post by John »

Kul att det är flera som renoverar röda amazoner ser riktigt bra ut :D

Ett tips till Dieseltroll angående skärmbalkarna när du ska svetsa fast dom är det väldigt smidigt att skruva dit dom med montageskruv innan man svetsar. Då är det lättare att få dom att sitta kvar där man vill ha dom. Om du kollar på sida 2 i min projekttråd så ser du hur jag gjorde

// John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
strömberg
Posts: 17
Joined: Thu Jul 09, 2009 5:52 pm

Re: strömbergs 65:a amazon.

Post by strömberg »

Dieseltroll wrote:ja tror jag hänger med nu, får väl börja kapa lite försiktigt och se om det inte ger sig sen. Alla lösningar på problemet borde vara bättre än skiten som sitter där nu.

hehe ja ta de bara lungt så löser de sig:D hehe jasså är de så dåligt?
strömberg
Posts: 17
Joined: Thu Jul 09, 2009 5:52 pm

Re: strömbergs 65:a amazon.

Post by strömberg »

ja visst är de:D har kollat på ditt projekt hehe vilket jobbbbb väldigt bra jobbat. bra tips :D fast 2 loppor är med smidigt 8) haha. Nu ska jag ner och svetsa det sissta:D hon ska fan bli klar. bilder kommer i kväll kanske.
strömberg
Posts: 17
Joined: Thu Jul 09, 2009 5:52 pm

Re: strömbergs 65:a amazon.

Post by strömberg »

har hänt lite de senaste dagarna:Dhar justerat bromsarna bak. och lufftat fram så nu är nästan allt nytt och fräscht:D och funkar nog bra:D fast sista plåt biten är kvar. för gasen i svetsen vart slut :cry: ska försöka få hem den till helgen och grunda:D och underedsmassera :?: hehe
strömberg
Posts: 17
Joined: Thu Jul 09, 2009 5:52 pm

Re: strömbergs 65:a amazon.

Post by strömberg »

hej hej. nu så har jag fixat sista plåtbiten och kört hem henne:D:D så nu ska de bara börjas slipaoch grundas. va tycker ni man ska ha för gundfärg. som är bra? lite bilder:D
Image
Image
Image

hahah köpa? väldigt dåligt skick ahaha
Image
Post Reply