Bränslepumpen?

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
Denniz
Posts: 22
Joined: Sun Aug 02, 2009 3:00 pm

Bränslepumpen?

Post by Denniz »

Tjena!
Jag har problem med att pumpen inte verkar funka? Ledningarna är inte igensatta då jag testat med tryckluft. Och Efter pumpen har jag ett igenomskinligt filter och det är tomt.
Själva "pumpen" Verkar funka då jag plockade av den och tröck på den och den pumpa iaf. Men hur ser det ut innan för? Har någon en bra sprängskiss som den kan dela med sig av? :) Då det skulle hjälpa en hel del.
Eller vet hur det ser ut och kasnke har en lösning? :)

Alla svar är välkomna! Det är en B18A ifrån -66 :wink:

Tack på förhand :D
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: Bränslepumpen?

Post by 1211962 »

kolla ledningen innan pumpen så det inte är hål i den!
då får den inget tryck och suger luft istället
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
andeck
Posts: 14
Joined: Wed Sep 30, 2009 2:49 pm
Location: VISBY

Re: Bränslepumpen?

Post by andeck »

Jag skall inte påstå att jag vet exakt vad felet är men, jag har ett vagt minne från förr att en bränslepump kan behöva lite motstånd på trycksidan för att komma igång.

Prova att klämma åt bränsleslangen mellan pump och förgasare, medhjälpare med platttång eller en snabbtving. Kör sedan motorn en liten stund på startmotorn och släpp sedan på åtklämmningen.
Kenneth Boström
Posts: 46
Joined: Mon Oct 16, 2006 12:16 pm
Location: Tumba/stockholm

Re: Bränslepumpen?

Post by Kenneth Boström »

Hej har haft samma problem och i mitt fall så hade röret i tanken rostat söndet. Jag letade länge efter felet innan jag hittade det, bytte pump mm.
För mig funkade det bra om tanken var helt full.
Denniz
Posts: 22
Joined: Sun Aug 02, 2009 3:00 pm

Re: Bränslepumpen?

Post by Denniz »

Kanske skrev detta lite för hastigt :wink: Då jag kom på att jag har ju verkstadsboken på datorn.

Det visade sig iaf att pumpen inte pumpar som den ska då den bara skvätter lite gran oavsett hur fort man pumpar och den läcker ner vid vipparmen. För det andra så är det inte orginal pumpen :lol: Då denna är bara gjord för att kunna ta bort sil och inte hela membran m.m.

Så det blir en ny pump på biltema :twisted:

Tack för svaren iaf! :wink:
Post Reply