motorrenovering manual??

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
cooljb

motorrenovering manual??

Post by cooljb »

hej nån som vet vart man kan ladda hem motorrenovering av jim lundberg från classic motor??? eller nån som har den på pdf??? mvh jerry
Shift

Re: motorrenovering manual??

Post by Shift »

Ska du inte stödja författaren och förgasarmotorkulturen och köpa den istället? :D
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Lars Bd

Post by Lars Bd »

Att fråga efter upphovsrättsskyddat material är inte olagligt men att sprida kopior är det. Dvs den som gör boken tillgänglig/nedladdningsbar begår ett brott och forumsägaren (Bilia) är skyldig att ta bort sådana inlägg. Boken finns att köpa hos classic motor och kanske tom att låna på närmsta bibliotek.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Weber_b20

Post by Weber_b20 »

boken finns även å köpa hos cvi (Du kan ju passa på å beställa den samtidigt som du beställer reservdelar :lol: )

Är inte så mycket för att "stödja" författare och dyl. Men tror dom flesta håller med om att det är så mycket roligare å bläddra i en riktig bok, än å sitta framför datorn å läsa.....

(Jag vet var den finns å ladda ner, men jag tänker inte tala om var)
Shift

Post by Shift »

Weber_b20 wrote:Är inte så mycket för att "stödja" författare och dyl.
Jag tycker att det beror lite på. Storstjärnor och bästsäljande författare struntar jag fullständigt i. Men när det gäller folk som verkar inom smala områden, och sysslar med sån här form av kunskapsspridning så stöttar jag gärna. Nu ska jag inte tjåla nå mer :)
Det som inte går att laga går att skruva sönder
A-masen

Post by A-masen »

Vill man vara lite spydig, så kan man ju fundera på om den som inte vill lägga ut 200 kr på en bra handbok, hur skall han då ha råd att renovera en bilmotor?

Men det är inte min avsikt att vara elak, så jag säger i stället: Köp boken på nätet eller i bokhandeln! Författaren är värd den uppskattningen och dom kronor han tjänar på affären. Sådana personer som Jim L utför en stor välgärning när han undervisar i skötsel av behjärtansvärda projekt.
pvfreak

Post by pvfreak »

Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Kapten_stofil

Post by Kapten_stofil »

körde de inte den boken som kapitel för kapitel i tidningen Classic motor?

Då kan man alltid läsa på hos biblioteket, och tycker man den är bra, så kan man ju köpa den.
Jag är ingen stofil som säger att ALLT var bättre förr!

Men det mesta var det.
Post Reply