Byta skraplister

Moderatorer
Post Reply
säckpippan
Posts: 33
Joined: Sat Nov 14, 2009 10:44 pm
Location: Karlstad

Byta skraplister

Post by säckpippan »

Hej jag har en 4 Dörrars 64 Automat som jag ska byta skraplister på..min fråga är behöver jag lossa de kromade listerna för att byta gummit?
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Byta skraplister

Post by Telis »

Jag lossade dem (bältlist), det är inte så svårt, kommer nog blänkare om det i Amazonbladet, kanske nästa nummer.
/Henrik
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re: Byta skraplister

Post by Amakombi »

ska inte behövas vid demontering iallafall, de hjälper inget mer då dom ändå sitter i ett spår.
använd nåt tunnflytande vid montage sedan för att listen ska lättare krypa på plats i spåret

va ja har fått för mig så har de varit liter si och så i kvaliteten på svetsarna mellan de två plåtbitar som utgör spåret.
på min 63 har varenda list släppt i punksvetsarna (är jue rostfria lister) så ja kör utan skraplister så gott som för tillfället..
men 64orna ja sett har inte de problemet på de bilar ja undersökt iallafall..
nån mer som kan intyga?
säckpippan
Posts: 33
Joined: Sat Nov 14, 2009 10:44 pm
Location: Karlstad

Re: Byta skraplister

Post by säckpippan »

Tack för alla bra svar

jag lossa de gamla murkna listerna och fick hjälp av en skruvmejsel för att pilla i listerna.. kommer att behöva limma lite eftersom att blecket som måller listen på lats var dålig och lossade då jag skulle försiktigt dra bort den gamla listen..men men de nya på plats och regnet rinner av:)

tack återigen..

Amazon automat 64
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Byta skraplister

Post by Telis »

Jo punktsvetsarna var dåliga på min list det var primärt därför jag inte ens försökte greja den på plats. Jag gled in den ifrån ändan när den var lös. Punktsvetsarna borrade jag upp och gjorde om - det var inget svårt jobb.
/Henrik
Gullan
Posts: 78
Joined: Thu Aug 27, 2009 8:48 pm
Location: Hässleholm

Re: Byta skraplister

Post by Gullan »

Och när kommer bilder på bilen säckpipan? :)
Gullan en 4dr med automatisk växellåda.
Anno 1965
säckpippan
Posts: 33
Joined: Sat Nov 14, 2009 10:44 pm
Location: Karlstad

Re: Byta skraplister

Post by säckpippan »

xyz
Jag försöker lära mig hur forumet är uppbyggt men jag ska försöka lägga ut bilder på pärlan:)¨¨

Den är carliforniavit med röd inredning
Gullan
Posts: 78
Joined: Thu Aug 27, 2009 8:48 pm
Location: Hässleholm

Re: Byta skraplister

Post by Gullan »

Kanonkul ju :) då e vi ju iaf 2st som har bilar med automatisk växellåda ;) Ska väl iofs inte säga ngt, har ju bara en bild på Gullan uppe i min tråd. Ska se om vädret tillåter en närmare fotosession ngn dag...
Gullan en 4dr med automatisk växellåda.
Anno 1965
Post Reply