Satt och läste lite allmänt om Volvos växellådor och hittade lite info om m410 lådan. Vet sen tidigare att dem sitter i 164:orna men så läste jag att dem fanns även på P1800:orna. Vad jag kunde läsa ut var att M410 satt på årsmodellen 69-70 på P1800E T.
Blev genast lite fundersam och nyfiken hur sprängkåpan eller kopplingskåpan då ser ut. För vad jag vet så passar inte kåpan från 164 på en b20? Är det då en speciell kåpa till b20?
Jag hade inte tänkt skaffa någon sån här m410 låda då den lär vara väldigt dyr. Men vore lite roligt att veta
M410
Re: M410
Jasså, fick ett mail av en som köpte min b20 motor att han hade fått tag på en just sådan låda med sprängkåpa från P1800an för 1500 norska kronor. Tyckte det lät billigt med tanke på vad en m41 kostar.
Amazon, en bil, en livsstil
Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Re: M410
tja du, spakstället vet jag dessvärre inte hur det skiljer. borde göra det då jag för ett tag sedan hjälpte en kompis med just denna sak. han köpte en 164 med rasad aut och ville ha man. jag hade motor och man låda utan od , så det köpte han . några dagar senare hittade jag en od till 164 som jag tipsade om och han köpte. när den väl kommit så var det till P1800 och vi fick byta kåpa , även sätta i en annan lamell då det inte var samma splines på axeln. men hur fan det var med locket är borta ur huvet ...tyvärr.
-
- Posts: 933
- Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
- Location: Näsum
Re: M410
Jo, det stämmer att spakstället är längre. Jag har en M41 låda från P1800 på arbetsbänken och det skiljer några cm från 140 seriens spakställ. Spaken är inte samma heller.
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60