klonkandeljud från bakaxel

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
1964
Posts: 93
Joined: Wed May 13, 2009 4:01 pm

klonkandeljud från bakaxel

Post by 1964 »

hör ett klonkand ljude ifån bakaxeln mera i från trummorna bak när jag startar bilen i från stilla stående , o en fråga till hur får man bagage luckan att stå uppe , :evil:
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: klonkandeljud från bakaxel

Post by QV »

ett fulmeck är att ta bort pappskivan på insidan av bakluckan. Det brukar räcka :twisted:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re: klonkandeljud från bakaxel

Post by D59471 »

Spänn bakluckans fjäder. Den långa armen till fjädern har tre "hack". Sätt den i det sista så hålls den nog uppe utan problem.

Klonket från bakaxeln kanske är kronmuttrarna till drivaxlarna / bromstrummorna? Testa att dra dem med högre moment.

Eller så kommer ljudet från kardan, kardanupphängning, avgassystem eller något?
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: klonkandeljud från bakaxel

Post by einar- »

Jag törs nästan svära på att det är bussningarna till stödlagret som är slut/borta
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
gullberg86
Posts: 96
Joined: Thu Oct 22, 2009 11:56 pm

Re: klonkandeljud från bakaxel

Post by gullberg86 »

Hade också ett klonkande ljud därbak.. visade sig vara gummiupphängningen på avgassystemet va torra å slappa.. sen blir det till att identifiera mer skumma ljud från bilen..
1964
Posts: 93
Joined: Wed May 13, 2009 4:01 pm

Re: klonkandeljud från bakaxel

Post by 1964 »

Det var inte dragna skruvarna till trumman nu är det tyst,, tack för tipsen men jag blir galen på att spänna lyckan får det inte att funka fick en buckla upp i luckantill o med när jag för sökte det för bli pinnen i gen som håller upp den
Post Reply