Skruv mellan kåpa och block
Skruv mellan kåpa och block
Någon som vet vart man kan få tag i skruvarna som sitter mellan kopplingskåpan och blocket?
Edit:
Har hittat en sats, men det var så j-kla många skruvar. Kan det stämma?
Edit:
Har hittat en sats, men det var så j-kla många skruvar. Kan det stämma?
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Re: Skruv mellan kåpa och block
två långa till startmotorn och 4 korta till svepet.
två 10mm skalle till skyddsplåten i nederkant
kan de övriga vara till bakre tätning runt vevaxel / eller en bit på oljetråget.
Men det är bara 6 st som "aktivt" håler fast svepet i blocket.
Jag köpte mina i lösvikt på tools.
Min rekomendering är att du hämtar de från skroten.
/Janne
två 10mm skalle till skyddsplåten i nederkant
kan de övriga vara till bakre tätning runt vevaxel / eller en bit på oljetråget.
Men det är bara 6 st som "aktivt" håler fast svepet i blocket.
Jag köpte mina i lösvikt på tools.
Min rekomendering är att du hämtar de från skroten.
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: Skruv mellan kåpa och block
Tack å bock! Ja skroten får det nog bli. Vet inte vart jag har sullat bort mina, men antagligen i högen "sluta snåla och släng".
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Re: Skruv mellan kåpa och block
"skyddsplåten i nederkant" den sitter fast med 4 i klocket och 2 i kopplingskåpan.
Får det till totalt 8 i kopplingskåpan.
De 4 lika svarta är nog för att dra ihop kopplingskåpan och växellådan.
De övriga 2 svarta blir då över för mig
Var hittade du denna sats?
Får det till totalt 8 i kopplingskåpan.
De 4 lika svarta är nog för att dra ihop kopplingskåpan och växellådan.
De övriga 2 svarta blir då över för mig
Var hittade du denna sats?
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Re: Skruv mellan kåpa och block
Hm, VP. Deras skiss är jättekonstig, och stämmer inte alls med delarna.
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Re: Skruv mellan kåpa och block
En bra järnhandel har tumskruvar i lösvikt att sälja , då kan du köpa endast de du behöver .
Gängan i blocket , för att dra kopplingskåpan , är UNC 7/16 , fast sena B20 har M12 gänga .
De 2 svarta som Hasse63 får över , kan de inte vara till slavcylindern ?
Gängan i blocket , för att dra kopplingskåpan , är UNC 7/16 , fast sena B20 har M12 gänga .
De 2 svarta som Hasse63 får över , kan de inte vara till slavcylindern ?
Re: Skruv mellan kåpa och block
7/16 alltså, tack! Vet du längden också? Om man vågar fråga. De till slavcylindern är rätt långa om jag inte minns fel, fast också svarta. Men de till växellådsbalken är rätt korta, fast det verkar långsökt.
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Re: Skruv mellan kåpa och block
kommer inte ihåg 1 1/2 tum kanske
men det är lätt att kolla, mät tjocklek på svepet och djupet i blocket så vet du maxlängd.
eller svepets tjocklek + en dryg mutter....
/Janne
men det är lätt att kolla, mät tjocklek på svepet och djupet i blocket så vet du maxlängd.
eller svepets tjocklek + en dryg mutter....
/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Re: Skruv mellan kåpa och block
Har mätt en skruv nyss , 37 mm lång , så QV gissade ganska bra .
Det ska sitta en bricka där också .
Det ska sitta en bricka där också .
Re: Skruv mellan kåpa och block
Wow, tack! det här forumet är helt fantastiskt!
Det som inte går att laga går att skruva sönder