trim, trim, trim hjälp till en B20!

Moderatorer
Post Reply
xXLinusXx
Posts: 1
Joined: Fri Mar 05, 2004 10:10 am
Location: Uppsala

trim, trim, trim hjälp till en B20!

Post by xXLinusXx »

Hej Hej!

Jo det är så att jag håller på & småtrimmar min 142 -73a med B20a motorn lite.
Jag har hittils skruvat dit ett 2½\" simons system med två burkar, en weber 32/36a & en planad & portad b20e topp, vet inte ventilstorlekarna i huvudet just nu.
Tänkte också införskaffa ett extractorrör när lönen kommer.

Nu till min fråga, om någon har något bra tips på vilken kam jag ska använda, nu är det orginalkam i, och den är jättepigg mellan 800-2500rpm, men jag vill hellre att all den effekten ska komma mellan 3000-5000 kanske.
Någon som har något bra kamaxel tips alltså? Trevligt om någon har en kam och ett extractorrör till salu runt Uppland, Sthlm, Västerås.

Hade bra! /Linus
Stoffe
Posts: 484
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:40 pm
Location: Uppsala
Contact:

kam

Post by Stoffe »

En K eller D kam borde väll passa rätt så bra för din konfiguration? satsa på ett bra tändsystem oxå. transistor tändning är billigast om man bygger det själv. om du är medlem i amazonklubben eller någon annan volvo klubb så kan du köpa kamaxlar för 350 spänn på svis i köping. utan lyftare dock. sist jag kållade så hade dom bara D-kammar kvar. annars kan du ju kålla in http://www.kgtrimning.com dom säljer kamaxlar och lyftare för ett vettigt pris. en KG10 kam skulle väll oxå passa rätt så bra.

lycka till!
Post Reply