Värmen ständigt på.

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Fender King
Posts: 113
Joined: Thu Apr 15, 2004 10:13 pm

Värmen ständigt på.

Post by Fender King »

Jag var så glad åt att värmen funkade så bra, lätt att reglera från helt kallt till ökenhetta, särskilt sen jag satt i vintertermostat. Samtidigt hetsade jag upp mig över andrabilen 945 classic som har automatisk klimatanläggning med egen dator och miljoner grjer som kan paja. Den uppförde sig knepigt ett tag, blåste halvkallt och fläkten gick hela tiden. Sen lagade fanskapet sig själv helt plötsligt och värmen i min riktiga bil dvs Amazon HGV -62 blev det fel på. Man ska hålla käften.
Nu är värmen på hela tiden, drygt halv värme, går ej att stänga av. Vajern under instrumentbrädan verkar röra sig som den ska. Kan kranen i paketet ha börjat gått trögre när jag satte i vintertermostaten och gjort att vajern i den änden hoppat lös på nåt vis? Kan man ta isär värmepaket och kolla på nåt vis utan att vara superhändig?
Med hopp om solvarm asfalt utan salt. Hälsningar från Hälsingland genom Håkan som helst kör Amazon Combi -62.
Original 4-växlat är bäst!
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Kryp under instrumentbrädan och kolla så wiren stänger värmekranet helt. Om inte så försök att smörja wiren.
AVG
trevor
Posts: 103
Joined: Sun Apr 04, 2004 3:21 pm

Post by trevor »

raderat
Last edited by trevor on Mon Nov 29, 2004 11:07 pm, edited 1 time in total.
Fender King
Posts: 113
Joined: Thu Apr 15, 2004 10:13 pm

Post by Fender King »

Man kan kanske kapa en av slangarna och sätta dit en avstängning typ badrum till nöds.
Fast i mitt fall verkar det som om kranen inte öppnar helt heller. Det blir ingen skillnad alls på olika inställningar. Nyss när det funkade och man hade ungf halv värme och ökade lite så gjorde tempmätaren ett snabbt hopp nedåt och upp igen. Nu händer nada.
Med hopp om solvarm asfalt utan salt. Hälsningar från Hälsingland genom Håkan som helst kör Amazon Combi -62.
Original 4-växlat är bäst!
J-h:n
Posts: 16
Joined: Thu Jun 03, 2004 4:27 pm
Location: Göteborg

Post by J-h:n »

Jag vet inte riktigt hur man länkar till en gammal tråd, men kolla \"Väldigt varmt\" under Inredning.

J-h:n
P22134VD. Gyllengul.
Post Reply