Skivor fram, trummor bak, 2-kretscylinder
Skivor fram, trummor bak, 2-kretscylinder
Jag har införskaffat mig en huvudcylinder som verkar ha suttit på sena Amazon och tidiga 140. Jag har en -65:a med skivor fram och trummor bak. Om jag nu sätter på den här huvudcylindern och drar en krets fram och en bak, vad händer då? Kommer det att fungera bra? Vad kommer inte att fungera bra?
Hur gör jag med förgreningen på torpedväggen? Kan jag plugga utgången som går till bakbromsarna då?
Hur gör jag med förgreningen på torpedväggen? Kan jag plugga utgången som går till bakbromsarna då?
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Re: Skivor fram, trummor bak, 2-kretscylinder
Det bör gå utmärkt med en krets fram och en bak med reservation för att hjulcylindrarna kanske måste bytas ut till en mindre storlek som satt på 68:or. Förgreningen pluggas eller byts ut till en 3vägsmodell istället, kanske den på bakaxeln passar.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Re: Skivor fram, trummor bak, 2-kretscylinder
jag vet inte om jag är ute och cyklar nu ... men sitter det inte tryckrregulators ventiler till bakbromsarna ?? har för mig det och dom kanske får ställas om då , ifall den suttit på en 140 med skivor bak ?? men vad vet jag ?
Re: Skivor fram, trummor bak, 2-kretscylinder
65:orna har ingen reducering men det är naturligtvis bra om man kan montera en och då helst från en 68 om man använder dom hjulcylindrarna. 68 använder servo och samma ok som 65, därför tror jag på just den kombinationen.
Man bör inte skruva på reduceringen eftersom man inte har en aning om vad som händer.
Man bör inte skruva på reduceringen eftersom man inte har en aning om vad som händer.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Re: Skivor fram, trummor bak, 2-kretscylinder
Tack Lars, oraklet! Det var ju goda nyheter, för de mindre bromscylindrarna var en hundring billigare hos alla återförsäljare
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Re: Skivor fram, trummor bak, 2-kretscylinder
Jag tar inget ansvar för sanningshalten i detta, att följa mina teorier sker helt på egen risk.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Re: Skivor fram, trummor bak, 2-kretscylinder
Självklart!
Det som inte går att laga går att skruva sönder
Re: Skivor fram, trummor bak, 2-kretscylinder
En annan aspekt är slaglängden på tryckstången, har för mig att det är 22 mm som skiljer,Shift wrote:Kommer det att fungera bra? Vad kommer inte att fungera bra?
men det kan vara ren bullshit för det var länge sedan jag hörde det måttet.
Det jag är ute efter är att stången har ett längdmått anpassat till enkretscylinder.
Jag tycker att du skall ta det säkra före det osäkra och flytta över hela systemet
från en 69-70:a, då får du ju dessutom stora bromsservot och slipper fundera
på om bakbromsarna låser sig eller inte vid panikbromsning = livsfara för dig och medtrafikanterna.
210 -64, 223 -68
Re: Skivor fram, trummor bak, 2-kretscylinder
Tack för inputen! Problemet då blir ju att hitta en 69:a eller 70:a att plocka delar från. Men jag ska kikar runt lite i alla fall!
Det som inte går att laga går att skruva sönder