Amazon -64

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Ok men då måste du väll vara registrerad där och ha ett konto med användarnman??Finns det fler bilder på Amazonen där??

MVH Micke
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re:

Post by D59471 »

OLLE wrote:
Rogge wrote:nice.. den va snygg!!!
Kul att ni tycker den är snygg.

Hade den som första bil när jag var 18 och gjorde i ordning den då efter den tidens utséende (1983 var det).
Sålde den, ångrade mig grymt men hittade den i en annons senare.
Köpte tillbaka den krockad och allmänt nerrisad.
Sedan dess har det hänt lite till det bättre (tycker jag)
Säljer den aldrig !
Kul! Den skulle dock se ännu bättre ut med 1964 grillen med mittribbor, mittlist framme på huven, tidstypiska speglar osv. Men vill man ha 80-talsstuk (försök till modernisering av gammal bil?) så får man ju det också. Personligen är jag dock inget stort fan av svart vinylplast på 60-talsbilar och mattsvarta trösklar, men där går säkerligen vår smak isär. :)

När får vi se motorrummet?
OLLE
Posts: 19
Joined: Sat Sep 18, 2004 8:31 am

Re:

Post by OLLE »

Amazon_V8 wrote:Ok men då måste du väll vara registrerad där och ha ett konto med användarnman??Finns det fler bilder på Amazonen där??

MVH Micke
Inga fler bilder på Amazonen där !
OLLE JOHANSSON
Sandviken / Kungsgården
AMAZON 1964
OLLE
Posts: 19
Joined: Sat Sep 18, 2004 8:31 am

Re:

Post by OLLE »

D59471 wrote:
OLLE wrote:
Rogge wrote:nice.. den va snygg!!!
Kul att ni tycker den är snygg.

Hade den som första bil när jag var 18 och gjorde i ordning den då efter den tidens utséende (1983 var det).
Sålde den, ångrade mig grymt men hittade den i en annons senare.
Köpte tillbaka den krockad och allmänt nerrisad.
Sedan dess har det hänt lite till det bättre (tycker jag)
Säljer den aldrig !
Kul! Den skulle dock se ännu bättre ut med 1964 grillen med mittribbor, mittlist framme på huven, tidstypiska speglar osv. Men vill man ha 80-talsstuk (försök till modernisering av gammal bil?) så får man ju det också. Personligen är jag dock inget stort fan av svart vinylplast på 60-talsbilar och mattsvarta trösklar, men där går säkerligen vår smak isär. :)

När får vi se motorrummet?
Tur att smaken är olika !
På den tiden den blev ombyggd så var inte intresset för orginal lika stort.
Annan grill, list på huven och andra speglar kommer nog på det också.
Skruvar väldigt sparsamt på Amazonen, då och då bara. I sommar har den bara stått stilla, inte gått en meter.
Fler bilder kanske kommer .....?
OLLE JOHANSSON
Sandviken / Kungsgården
AMAZON 1964
OLLE
Posts: 19
Joined: Sat Sep 18, 2004 8:31 am

Re:

Post by OLLE »

D59471 wrote:
OLLE wrote:
Rogge wrote:nice.. den va snygg!!!
Kul att ni tycker den är snygg.

Hade den som första bil när jag var 18 och gjorde i ordning den då efter den tidens utséende (1983 var det).
Sålde den, ångrade mig grymt men hittade den i en annons senare.
Köpte tillbaka den krockad och allmänt nerrisad.
Sedan dess har det hänt lite till det bättre (tycker jag)
Säljer den aldrig !
Kul! Den skulle dock se ännu bättre ut med 1964 grillen med mittribbor, mittlist framme på huven, tidstypiska speglar osv. Men vill man ha 80-talsstuk (försök till modernisering av gammal bil?) så får man ju det också. Personligen är jag dock inget stort fan av svart vinylplast på 60-talsbilar och mattsvarta trösklar, men där går säkerligen vår smak isär. :)

När får vi se motorrummet?
Tur att smaken är olika !
På den tiden den blev ombyggd så var inte intresset för orginal lika stort.
Annan grill, list på huven och andra speglar kommer nog på det också.
Skruvar väldigt sparsamt på Amazonen, då och då bara. I sommar har den bara stått stilla, inte gått en meter.
Fler bilder kanske kommer .....?
OLLE JOHANSSON
Sandviken / Kungsgården
AMAZON 1964
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Ja, det är tur att smaken är olika. Annars skulle det bli bra enformigt.

Jag har tyvärr knappt använt min amazon heller den här sommarn. Kan räkna alla sommarturer på fingrarna på vänsterhanden, och sträckan skall vi inte tala om (korta turer). Tänkte ta någon lite längre hösttur innan den ställs undan för vintern. Gamla bilar mår bra av att köras. Att stå och trycka i garaget mår de inte bättre av annat än att de slipper väder och vind.

Eventuellt blir det Nyköpingsmarknaden nästa helg, men det är inte bestämt ännu.
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Jag har väll alldrig sagt att jag skulle ha ensamrätt på tyckande på ett forum.Och du kan ju tolka mitt inlägg precis som du vill men om vi ska va sånna så tolkar jag det sista i ditt inlägg som ett personligt hot riktat mot mig,vad kommer hända om jag inte håller mig borta från forumet???

Och nej jag störs inte av att folk tycker olika än vad jag gör,dom får tycka precis som dom vill.Men man måste inte alltid försöka påverka nån till att bli originalfreak så fort det visas upp en Amazon som inte har rätt antal sömmar i sätet som det var original eller att det är fel tändkablar än vad det var original.

Jag är så förbannat trött på att så fort någon lägger upp en bild eller skriver nått om ombyggnad av en Amazon så ska det alltid,alltid,alltid komma nån och säga nä men gör inte så,så får man inte göra och det är åt helvete,och det och det är inte original osv.Varför kan inte folk bara svara om dom vet svaret eller bara ge en positiv kommentar till att ägaren kanske lagt ner hur många timmar som helst på bilen.

D59471 bil är hur fin som helst det har jag alldrig nekat till.Men jag tror nog jag gillade den mer förut när den inte va helt original,för det har den väll inte alltid varit??Har för mig jag läst nått tidigare om sänkt och 5,5\" fälgar??

Lessen OLLE att det blev så offtopic.

MVH Micke
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

>D59471 bil är hur fin som helst det har jag alldrig nekat till.Men jag tror
>nog jag gillade den mer förut när den inte va helt original,för det har
>den väll inte alltid varit??Har för mig jag läst nått tidigare om sänkt
>och 5,5\" fälgar??

Jag tycker att det är kul med alla utföranden och varianter. Sen kan ju tycke och smak vara olika, men det är ju ganska självklart. Det var kanske lite tråkigt att tjata om att jag inte gillar vinyldetaljer och så, men det beror nog på att jag aldrig upplevt 80-tals hottade bilar. Har man det så kan jag förstå att man gillar det. :)

Visst har min bil varit allt annat än original. Hade tidigare en 2,2L Timo-motor i den, 2,5\" system, 7\" breda kromfälgar (ganska lika de som sitter på amazonen i den här tråden, men bredare). Sänkningssats, koni-dämpare osv osv. I övrigt såg den väl dock rätt original ut. Riktigt kul bil att köra, men jag lessnade på trimmet till sist och gjorde den original istället.

Skulle jag skaffa en till ammiz skulle det bli originalutförande men bättre bromsar/hjulupphängning, rejält trim och lite andra modifieringar. Just nu har jag dock varken tid eller ekonomi till det, så det får bli ett senare projekt efter studierna eller så. ;)

PS. Alltid kul att kunna trimma och ha kul utan att det innebär permanenta modifieringar. Även om det fick bli helrenovering av bakaxel (gick 3 kugg i bakaxeln till sist) och drivlina pga. lite väl många hetsiga starter. ;) DS.
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Jag har heller alldrig upplevt 80-tals hottade bilar,förutom som liten knatte då kanske,men de kommer jag inte ihåg isåfall =(Det enda jag sett av dessa bilar är genom alla mina gamla bilsport tidningar jag samlat på mig,kan väll inte påstå att jag gillar dom utseendemässigt men det är ändå kul att vissa finns kvar tycker jag.

Förresten D59471 kan du inte lägga upp lite bilder på din bil när den var ombyggd,om du har några vill säga.

/Micke
Axel
Posts: 377
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Gurresta, Knivsta, Uppsala
Contact:

Re:

Post by Axel »

D59471 wrote: Skulle jag skaffa en till ammiz skulle det bli originalutförande men bättre bromsar/hjulupphängning, rejält trim och lite andra modifieringar. Just nu har jag dock varken tid eller ekonomi till det, så det får bli ett senare projekt efter studierna eller så. ;)
det är lite så jag tänker angående min blåa 164, att det ska se orginal ut, men vara "lite bättre"
Axel Wall
trevor
Posts: 103
Joined: Sun Apr 04, 2004 3:21 pm

Re:

Post by trevor »

raderat
Last edited by trevor on Mon Nov 29, 2004 11:17 pm, edited 1 time in total.
OdinsEngel
Posts: 63
Joined: Sat Nov 06, 2004 8:32 pm
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by OdinsEngel »

Tycker faktiskt D59471's är den kanske snyggaste Amazonen som finns? Men din var också mycket fin. Men jag fördera original utföranden. :D
klazze
Posts: 4
Joined: Thu Nov 18, 2004 7:27 pm

Post by klazze »

måste fråga vad är det för storlek på fälgarna?? och bredden ??
såg jäkligt bra ut

Tack
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Det ser ut att vara en uppsättning Starspoke fälgar i 6x15\" om de inte har konstig ET.
Post Reply