vilken röd färg?

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Ann-Katrin
Posts: 16
Joined: Tue Nov 16, 2004 8:33 pm
Location: Lycksele

vilken röd färg?

Post by Ann-Katrin »

har alltid sen jag va liten tös velat ha en röd amazon. Och förra julen fick jag min drömbil!!!! Hon bara stod på julaftons morgonen i garaget å såg vacker ut...men...hon var inte röd!!!! Utan nån liten grabb hade rollat henne MATTSVART. Men det är svårt att finna rätt så frächa amazoner nu. Alla ha ju blivit folkracare.

Självklart ska hon bli röd men det finns ju MASSOR av röd färger!!

Har någon nått förslag?
sunkmarkus
Posts: 60
Joined: Mon Sep 27, 2004 10:54 am
Location: Lund

Post by sunkmarkus »

Rött är fint.. Min är Rubinröd/Körsbärsröd (förgkod 46) original, men är rollad i en något mer klarröd färg, och har fått vitt tak.. Passar bra nu till hjul minsann..
Men jag gillar helt klart körsbärsröd!
Vill du ha \"rätt\" röd färg för din årsmodell så berätta vad du har för årsmodell så kan det nog lösa sig här.

[edit]
Fast när jag tänker på det så fanns det nog bara körsbärsröd som röd färg överhuvudtaget original på amazon.. Förutom den tvådelade lacken med gråbeige tak som fanns -57-61.
--
Sunkmarkus
-69 VW Typ2 kleinbus/sunkbuss
-64 Rambler American 330 4D sedan (till salu)
-69 Amazon
Sture Swedberg
Posts: 156
Joined: Tue Aug 17, 2004 8:04 pm
Location: Varberg

Post by Sture Swedberg »

Har du en Az som varit röd från början så har du färgkoden på chassinummerplåten i motorrummet. (Du har orginalfägkoden där oavsett vilken färg bilen råkar ha just nu)
46 låter bekant, stämmer i alla fall på P1800.

Strävar du inte efter orginalfärgen är det bara att förälska sig i en lämplig röd kulör :lol:
Post Reply