Turbo vs lustgas

Moderatorer
Post Reply
jillo
Posts: 171
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:50 pm

Turbo vs lustgas

Post by jillo »

Jag undrar om någon har testat lustgas på en b20,det borde vara ett smidigare sätt att trimma än turbo?vilka olika gas system finns det och var kan man kika och ev köpa sådana?Läste i en biltidning att det går att använda gas till nästan alla vanliga motorer idag?sant?
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

gas

Post by Amazon_V8 »

Lundin körde ju gas redan i sin Midnight Blower med B20 så nog går det.

/Micke
www.straffe.nu
Posts: 103
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:18 pm
Location: Linköping
Contact:

Re: Turbo vs lustgas

Post by www.straffe.nu »

Om du ska välja det ena eller det andra så är Turbo att föredra då det sliter en hel del med lustgas!

Du kan få ut samma effekt med bara turbo det är bara att ladda mer. Sedan ser jag ingen fördel med Lustgas då det i stort sätt behövs samma hållbarhet å styrka i sakerna som finns i blocket.

Det finns en del som kör med Turbo å pyttsar på med lite Lustgas i starten för att få fart på ett stort Turboagg.

MVH PELLE//
http://www.straffe.nu
Nu är det färdigsuget......
Förut B20 med 230 bromsade Hk........
Nu B230 FT Med Turbo......
Turbo T61 Från Turbonetics
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel, Diff, 4:88 utväxling
V70 R Bromsar
C Upp
Posts: 192
Joined: Sat Jan 31, 2004 6:30 pm
Location: Uppsala
Contact:

Post by C Upp »

Såvitt jag förstått det så ska inte lustgasen slita mer på motorn än vanlig körning. Och jag har letat och läst en hel del artiklar om Lustgas. Men Turbo är väl ändå att föredra då lustgasen måste fyllas på och det känns som att man är lite sparsam med lustgasen också. Samt att det är olagligt att köra med.

Jag satsar mina pengar på Turbo i alla fall. Lustgas är lite för The Fast & The FairyFag för mig.
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

I gasen

Post by J.LUNDIN »

Den som inte har provat lustgas ihop med turbo, har en upplevelse kvar att prova......... :D
C Upp
Posts: 192
Joined: Sat Jan 31, 2004 6:30 pm
Location: Uppsala
Contact:

Re: I gasen

Post by C Upp »

J.LUNDIN wrote:Den som inte har provat lustgas ihop med turbo, har en upplevelse kvar att prova......... :D
Det kan jag förstå. En vacker dag så...
Post Reply