Brr...

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Post Reply
Lammhultar´n
Posts: 20
Joined: Sat Jul 25, 2009 9:51 pm

Brr...

Post by Lammhultar´n »

Ja..den som hade ett garage att va i...*suck*
Image
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Brr...

Post by einar- »

Jag har ett. Men ska jag hålla på med något annat än amazonen som inte är flyttbar så får det bli utomhusgaraget med obegränsad takhöjd :evil:
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re: Brr...

Post by Amakombi »

enligt din regskylt borde väl din amazon övervintra vid detta laget och inte vara utomhus nu :roll: nej garage är aldrig fel!!
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Brr...

Post by PeterB »

Ha ha! Ännu en BEE, nu är vi två!!! :lol:
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
Lammhultar´n
Posts: 20
Joined: Sat Jul 25, 2009 9:51 pm

Re: Brr...

Post by Lammhultar´n »

mm..B-52:an borde vara inne nu & få lite omvårdnad....
Kanske skulle lacka den svart/gul...
Medelhavsblå 221341S med vissa inslag av andra kulörer.
Lammhultar´n
Posts: 20
Joined: Sat Jul 25, 2009 9:51 pm

Re: Brr...

Post by Lammhultar´n »

Hm..
Skoj...

Gick ut idag & skulle kolla hur pass sönderfrusen motorn va..(givetvis kollade jag ju inte glykolhalten i vattnet innan den fick stå ute...`klurigt`...& det har varit ner mot 25 minus nån natt),så jag rakade bort ( ja,det har ju kommit "lite" mer snö sen bilden togs..närmare 3-5 dm..) snön på huven & tog mig in i kupén så jag kunde öppna huven...
& nu ser den ut som en Amazonkombi express med snön kvar på taket...

Hm..slangarna känns inte djupfrysta..hur ser det då ut i toppen på kylaren..jodå..tamejfasen...flytande...HA..det finns ju inte en chans att den startar..batteriet måste ju va helt tomt..

In i kupén igen..ut med choken..pumpa 5 ggr på gasen.."nyckelvrid"..nje nje nje.."Balamm"..."stort svart moln i akter"..Vajjert..den jäkla staratde..då väntar vi väl på "inte värmen som bekräftar att det är fruset nånstans"..

Näe..15 min senare så är det så varmt i kupén det kan bli med en 82 graders termostat..."Party"...& då ser jag en tom 1 liters glykolflaska som jag måste hällt i nångång i Nov...`klurigt`!...

Så nu har man hjälp den "globala uppvärmningen" lite till...

Synd bara att man inte har v-däck på den & att den inte är bes. för då hade det blivit en liten runda i vinterlandskapet...


Amazon-en bil för alla klimat

....undrar vad det skulle kosta att nytillverka den idag..givetvis exakt som den var på tiden det begav sig...säkert ett salupris på nån miljon...
Medelhavsblå 221341S med vissa inslag av andra kulörer.
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re: Brr...

Post by Amakombi »

trevligt att den starta!

ja de skulle inte varit fel och åka till volvo och hämta ut en ny amazon 8)
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: Brr...

Post by 122 S 1966 USA »

Hej, det kan jeg hålla me om, 600 meter ifrån vär jeg bor, står en fabriksny Amazon.
Jeg var där endag, när han som tar hand om bilarna var där, och han hamtade nycklerne 8)
Der går inte at beskriva, hur det var at öppna dörran på en bil, som har kört 36 kilometer, vågade inte att sätta mig, stod bare och tittade 8) nice
Så om ni inte har varit hos Volvo, och titta? så missa inte den på Helsingör Tekniska Museet, tror dom är likadan? bare ett chassinummer till skillnad :wink:

Jens Christian
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: Brr...

Post by 122 S 1966 USA »

Lammhultar´n wrote:mm..B-52:an borde vara inne nu & få lite omvårdnad....
Kanske skulle lacka den svart/gul...

Ja i sitt eget "Loveshack" :wink:
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Brr...

Post by einar- »

122 S 1966 USA wrote:Hej, det kan jeg hålla me om, 600 meter ifrån vär jeg bor, står en fabriksny Amazon.
Jeg var där endag, när han som tar hand om bilarna var där, och han hamtade nycklerne 8)
Der går inte at beskriva, hur det var at öppna dörran på en bil, som har kört 36 kilometer, vågade inte att sätta mig, stod bare och tittade 8) nice
Så om ni inte har varit hos Volvo, och titta? så missa inte den på Helsingör Tekniska Museet, tror dom är likadan? bare ett chassinummer till skillnad :wink:

Jens Christian
Jo den har man sett, tyvärr så blev bilderna suddiga som jag tog på den när jag var där. Hade en gammal 35mm kamera med manuell fokus :evil:
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: Brr...

Post by 122 S 1966 USA »

Hej Einar,

Hadde faktisk tänkt att åke dit me Digital kameran nångång, och dokumentera ALLT, så att dom som skal renovera en B20 kan få ALLA detajor rett 8)

Veckan innan jeg var där, hadde museet hittat hälsingar, och signaturer ifrån dom som satte ihop bilen på bandet, dom var skrivne under, bagage mattan me krita, såna borde ochså finnas på Volvos egen bil?


Jens Christian
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
Post Reply