GT-stolar

Moderatorer
Post Reply
MickMajk
Posts: 4
Joined: Wed Apr 27, 2005 5:50 pm

GT-stolar

Post by MickMajk »

Kan någon förklara hur stolbeslagen på 123 GT är tänkta att fungera.

Har läst att ryggstödet ska vara steglöst. Mina fungerar som i \"vanliga\" stolar dvs med fasta steg. Dessutom sitter på beslaget ett litet runt svart vred i plast, vad är det till? Utseendemässigt ser beslagen ut som på fabriksbilder.
GTKent
Posts: 30
Joined: Sun Jun 06, 2004 2:09 am

Re: GT-stolar

Post by GTKent »

123GT fällbeslagen är bäddbara..steglösa..den lilla svartplutten i mitten är en utseendedetalj, kromet på sidan förhöjer intrycket gör de eftertraktade idag så lycka till om du hittar en uppsättning.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

De är inte steglösa men stegen är ganska små från framfälld till liggande bakåt, gissningsvis 20-30 steg.
Den svarta plutten kan vara en liten justering för vilket läge ryggstödet ska hammna i när man fäller tillbaka det efter att ha gått in i baksätet, jag har inte kontrollerat detta utan gissar att plutten har en praktisk funktion.
MickMajk
Posts: 4
Joined: Wed Apr 27, 2005 5:50 pm

Post by MickMajk »

Man tackar för upplysningarna. Mina GT-beslag kanske har fått innanmätet utbytt :? . Steglöst eller inte så känns inställningsmöjligheterna som i en vanlig 121.
MickMajk
Posts: 4
Joined: Wed Apr 27, 2005 5:50 pm

Re: GT-stolar

Post by MickMajk »

Image

Här är svaret :lol: .

Tror att det finns fler än jag som undrat eller de som trott sig ha vetat hur stolarna är ämnade att fungera.
Post Reply