Amazon 67

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Post Reply
knutto
Posts: 9
Joined: Thu Mar 26, 2009 3:28 pm
Location: Uppsala

Amazon 67

Post by knutto »

Hejsan!

Amazon suget har alltid varit stort å när man blev erbjuden en 67a så va de svårt att låta bli!

Används just nu till att hämta grabben hos dagmamman några gånger i veckan.

Grejat lite vart eftersom å hitills har de blivit
Förgasar byte
Nya packningar till vatten pumpen
Luftat igenom bromsar å koppling
Monterat bilbarnstol
ställt ventilspel
lite service
Säkert lite mer som jag förträngt!

Men nu börjar ideerna snurra för mycke i mitt huvud!
Blir nog en b20E som jag råkade snubbla över härom dan
En liten servo installation
Bygga andra dörrsidor (vägrar göra hål i fina original sidor)
Göra hatthylla för 6x9 orna (okapad hatthylla)

De värsta är att måste ha bilen rullande i veckorna.. Men ska ha tid att börja med.
Veckorna är de fullt upp å tanten jobbar varannan helg. Får nog anlita mor som barnvakt rätt flitigt framöver har jag en känsla av..

Nåja nog med dravel å några bilder istället.



Image
Nästan precis hemkommen

Image
Sommar fälgar

Image
En yngre amazon fantast

Image
En formidabel vintervagn

Image
Hitta roligare ratt på tradera å kunde inte låta bli

Image
Här sitter stereon å gömmer sig

Image
Lite knölig men inte oräddningsbar iaf

Image
Nästan nytvättad
Väldigt mycke ideer å väldigt lite tid
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Amazon 67

Post by einar- »

Grabben får en fin uppfostran ser jag :D
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
knutto
Posts: 9
Joined: Thu Mar 26, 2009 3:28 pm
Location: Uppsala

Re: Amazon 67

Post by knutto »

Japp! Ska börjas i tid! Såger man åka amazon e han vid dörren på 2 röda. Men säger man åka v70 springer han å gömmer sig.
Väldigt mycke ideer å väldigt lite tid
knutto
Posts: 9
Joined: Thu Mar 26, 2009 3:28 pm
Location: Uppsala

Re: Amazon 67

Post by knutto »

Image

Vart riktigt bra med sommar däcken iaf!

Bara resten kvar!!
Väldigt mycke ideer å väldigt lite tid
knutto
Posts: 9
Joined: Thu Mar 26, 2009 3:28 pm
Location: Uppsala

Post by knutto »

Nu så börjar de hända lite iaf! Pillat isär nya motorn och konstaterat att den är ny! Rackarns rent å blankt å fint överallt! Vart lite ivrig så några bilder har de inte blivit.
Så nu e de bara ut till gruvan igen å skruva ihop de sista så man kan kasta i den å se om den går nå bra.
Väldigt mycke ideer å väldigt lite tid
knutto
Posts: 9
Joined: Thu Mar 26, 2009 3:28 pm
Location: Uppsala

Amazon 67

Post by knutto »

Nu så efter diverse mindre felläsningar av moment å dyligt är delar hopsamlade å motorn ihop skruvad. Så ett par ryck senare i garaget sitter nu b20in på plats å brummar riktigt rart.

Vart inget insprut just nu eftersom slangarna på spridarna sa upp sig när jag råkade röra dom.
Grejorna är ju inte använda på iaf 20 år så inte så förvånad.

Men förgasare funkar juh alltid iaf! Å nu vart livet kul å leva. Går riktigt fint.

Men mätarställningen på 142 an jag hitta motorn i visade på 3500 mil å de verkar stämma med tanke på motorns skick för övrigt!

Nu e jakten igång efter en kardan så od kan komma på plats å roligare förgasare så de blir ännu bättre snurr. Men efter en titt i plånboken vart de till att inse att de får nog ta en stund till i vanlig ordning. Tantens bruksbil har grävt ett stort hål och en två åring kräver ju sitt.
Å nu verkar de som att de är ett syskon på g så dax att planera för en bilstol till i amazonen eller försöka hitta en 145a istället.

Men men ett problem i taget som gubben sa när han svetsa fast hjulmuttrarna!!
Väldigt mycke ideer å väldigt lite tid
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Amazon 67

Post by Lars Bd »

knutto wrote:slangarna på spridarna sa upp sig när jag råkade röra dom.
Det är vanlig bränsleslang som finns hos närmaste bilreservdelshandlare, ta bort slangen och ev presshylsor samt montera den nya slangen med slangklämmor istället.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
knutto
Posts: 9
Joined: Thu Mar 26, 2009 3:28 pm
Location: Uppsala

Amazon 67

Post by knutto »

Se där.. Tackar för de. De va så enkelt.
Väldigt mycke ideer å väldigt lite tid
knutto
Posts: 9
Joined: Thu Mar 26, 2009 3:28 pm
Location: Uppsala

Amazon 67

Post by knutto »

Jahapp. Då va de dax å gnida ihop en till salu annons! Sprang över en 164 å den går bilbarnstolar i lite lättare.
Synd bara för amazon e riktigt trevlig att köra. En fin vänster skärm har man kommit över med. Så hade man bara tid å råd så skulle den bli riktigt fin. Men när ungar har växt upp å ekonomi att bli bättre får man hitta nån igen.
Väldigt mycke ideer å väldigt lite tid
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: Amazon 67

Post by Nalletill1000 »

Forstar inte problemet ;) , for en fyrdorrars eller kombi fungerar ypperligt med bilbarnstolar, men en fin 164 ar alltid trevligt att glida runt med.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
knutto
Posts: 9
Joined: Thu Mar 26, 2009 3:28 pm
Location: Uppsala

Re: Amazon 67

Post by knutto »

Nä någon säljes annons har de inte blivit än. Åker nog in i garaget under vintern om inte kompisens tjej som lånat den vägrar lämna tillbaka den! Funkar alldeles utmärkt i daglig trafik fortfarande. De e inte vanligt med mina vagnar annars. Kanske ett teckan på att man ska behålla den me ;)
Väldigt mycke ideer å väldigt lite tid
knutto
Posts: 9
Joined: Thu Mar 26, 2009 3:28 pm
Location: Uppsala

Amazon 67

Post by knutto »

Hoppsan! Va länge sen man kikade här nu. Men amazon ägare är man fortfarande iaf fast de händer inget med den mer än att det blir mer å mer snö på den. Är nog dax att gräva fram den å ta sig en sväng. Hade igång den för någon månad sen å den va lika snäll som vanligt (-20). Men får se till våren. Böt bort 164an mot en van istället så utrymme finnes nu iaf fast den fan får man inte in i garaget.

over and out så länge!
Väldigt mycke ideer å väldigt lite tid
Post Reply