Liten uppdatering. Nu har jag tagit o skrapat bort all underredsmassa från framskärmen och målat på nån sorts hagman-rostskydd. Fick även hem radioluckan som passade perfect och inga färgsskilnader alls
Här är färgen jag körde på insidan av skärmen
Först denna.
Sedan denna
MVH Helmer.
Last edited by volvoamazon1967 on Mon Mar 08, 2010 2:40 pm, edited 1 time in total.
xyz
Det var tyvärr inte så mkt kvar då taket var ca 4m ovanför . Det hade först bara rasat lite men dem vågade inte gå in och köra ut den. 2 dagar senare rasade det in helt. Jag skulle offrat mig iaf.
Har gått på ett problen, igår när vi var ute o åkte så kändes det som om motorn arbetade imot sig. Kan det vara för fel? Har provar ställa förgasaren och tagit av "stekpannan" utan skillnad, går bara sämmre om man chokar. Snålställer man han går han ännu sämmre o stannar på tomgång fast tomgångsskruven är skruvad i botten.. FÖRGASARN O SOPPAPUMPEN ÄR RENGJORD UTAN RESULTAT. Däremot så blir inte filtret fullt ändå, o soppa kommer det till pumpen! Ny slang från pump till förgasare. Ventilerna inställd så set knackar inte alls. Går klockrent då han är kall!
xyz
Hej! Membranet har bara hängt med ca 150 mil. Nu är ju jag helt borta när du säger dämpcylinder , men är det möjligt vis uppe på förgasarn med svarta mätsickan? Tack för svaret
Hallå. Nu går bilen felfritt igen efter en inställning av ventilerna.
Min bil är ju som ni sett lackad i californiavit. Enligt färgbutiken jag var på sa de att den hette volvo 42, men på bilen står det färgnummer 79. Är det nr 79 som är californiavit eller är den lackade fel färg. Är helt värdelös på alla slags nummer
Geirpedal: Tack för svaret. Pärlvit, därför som instrumentpanelen är ljusare, eller är pärlvit inte ljusare? (tror att endast utsidan blev omlackad californiavit då den lackerades 1996).
Laddar upp lite gammla bilder då jag hittade igen kameran
Kanske inte så roliga bilder men det är något att titta på. Det är det jag gjort hittills + att alla mattor har åkt ur och sandplåten tagits bort.
Helt klockren tycker jag
Ser lite trött ut här
Lite trångt i garaget just här
Originalskärmen
Här är vi vid vår sommarstuga som då är hela 110 år gammal
Tänkte att jag kunde berätta lite varför jag skaffade mig en amazon.
Min pappa och hans bror hade ju haft amazoner då de var ung, ca 7st var, och farbror har fortfarande kvar en som var deras farmors som i dagsläget bara gått 7500mil. Den står sedan 20 år tillbaks i en container helt nedskruvad. Jag ville renovera den då den är helt rostfri och aldrig körd på salta vägar så rost finns inte. Men farbror som inte har tid med jänkarna säger att han "en dag" kommer att fixa den. Efter 7 års tjatand så gav jag upp. Och då tvingades jag mend på dans i östersund. Vi blev dirigerad av parkeringsvakten bredvin en riktigt tidig amazon. Ägaren stod och bytte skor och jag gick då fram och då visade det sig att den var från 1957. Jag satt och surrade hela natten med 2 kompisar och då sa farsan att om jag dansade fick jag en amazon. Och jag upp på golvet helt okunnig och vinglade på. Sedan då vi kom ut på parkeringen stod det en och tittade på bilen. På nåt vis så började vi prata och i min förvåning så berättade han att han hade en amazon tillsalu för 6000kr. Dagen därpå satte vi oss i Vitaran och åkte för att kolla på bilen. Det var en 64 som var helt ok skick men bustningarna i bakvagnen var helt slut. Det satt en B20 och en lamelldiffade bakaxel på. Jag funderade 3 dagar och ringde för att berätta att jag ville ha den. Då hade karl ångrat sig. Men dagendärpå så dök denna upp och var ju till och med besiktigad. Vi köpte den på telefonen för det otroliga 5500kr, och med hela bagaget på vitaran (xl-7:a) och fulla amazon med prylar. Så gick det till, men hade ju helst av allt velat ha den som farbror ärvde efter deras farmor. Oj, nu blev det en hel roman här men det får ni leva med.