Kommer ingen bensin

Moderatorer
Post Reply
Nypon
Posts: 4
Joined: Wed Apr 14, 2010 8:46 am

Kommer ingen bensin

Post by Nypon »

Hej jag är ny på amazon fronten. Jag har en 66a.

Jag under om de sitter något filter eller likande mellan tanken fram till bensinpumpen?

Det kommer nämligen ingen bensin när jag försöker starta bilen, har kollat att bensinpumpen funkar. Även när man pumpar manuellt så kommer det inget.

Vad kan det vara?
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Kommer ingen bensin

Post by A-masen »

Normalt sett, så finns det inget filter före pumpen, men det kan ju vara ett eftermontage.
Har du kollat ledningen så att det inte är läckage på den? Då får du inget bränsle. Ett filter efter pumpen hjälper dig att hålla koll. Om det är luftbubblor i bränslet, så skvallrar det om läckage.
Nypon
Posts: 4
Joined: Wed Apr 14, 2010 8:46 am

Re: Kommer ingen bensin

Post by Nypon »

Okej jag får titta det idag. Hör av mig hur det gick senare
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Kommer ingen bensin

Post by Hasse63 »

ovanför bakaxeln händer det ofta att bränsleledningen rostar av och det går att laga med en slangbit. Kan även vara tätt i tanken (har för mig jag såg/har ett filter i min tank) Jag blåste i bränsleledningen före bränslepumpen och fick då bort skräpet i filtret. Om man är två så kan den ena lyssna vid bakaxeln för att höra om om det pyser något då man blåser (tömde senare tanken på allt för att få bort skräp) Tänk oxå på att det tar en stund att blåsa ledingen tom med lungkraft. Som A-masen skriver så är ett filter bra att ha, förutom att det filtrerar så man kan se om man har något lekage och man kan se om pumpen är kry = filtret ska vara över hälften fyllt vid tomgång.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Post Reply