Aggros 69 Amazon

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Aggros 69 Amazon

Post by alfert »

Imponerende motor rom du har Aggro :D :D
Skikkelig uflaks med fordeleren da :cry: Får håpe du har brukt opp din dose uflaks nå da... :roll:

BTW :!: Keep up the good work :wink:
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

alfert wrote:Imponerende motor rom du har Aggro :D :D
Skikkelig uflaks med fordeleren da :cry: Får håpe du har brukt opp din dose uflaks nå da... :roll:
BTW :!: Keep up the good work :wink:
takk for det. syns og uflaksen min er vært litt vel drøy i det siste, men men. har heldigvis gått bra med alt- (bank i bordet)

Så da tar jeg og kjæresten en "sjapp" turen til Ål i Hallingdal. ca 6timer +- får håpe alt henger i hop og at vi kommer oss frem og tilbake.
vil ikke se noen felger som faller av nedover fjellet her!!! :evil: http://www.gulesider.no/kart/map.c?w=3. ... 0000169145
har tatt med meg en ekstra fordeler, litt ekstra bensinslanger og noe verktøy, (tenningslampe og syncrometer til forgasserene JUST IN CASE)
fikk ikke tid til polering eller vask så jeg får ta en sjapp vask en plass underveis. men det blir kul om vi kommer frem. :shock: :D
noen andre her som tar turen opp? ikke så langt fra Sveriga da hehe.

until next time! :wink:
snart sommer!
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Aggros 69 Amazon

Post by alfert »

Hei du :!:
Hatt en fin tur til Ål? Eller ble det noen problemer turen?
Fikk sett noen bilder derifra, å da så jeg bilen din, like blank og fin i motor rommet som bestandig 8)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

hei du.
jo turen gikk veldig bra. har noen J**** gode bremser nå etter jeg skifta bremserkraftforsterkeren.(lakken holder enda til og med :lol: ) så nå sitter jeg å bremser hele tiden.
jeg kommer ikke til å sette på de nye bremseskivene før de gamle nærmer seg døden, men må sette på bremseslangene å skifte bremsevæske.

45mm-gasserne bruker ca.1 liter på mila og det er etter jeg har fikla med dem. så jeg er fornøyd med det. :wink:
har litt tenningsbank når jeg nærmer meg 4000rpm og i oppoverbakkene. :lol: er jo greit å kunne gasse skikkelig på når en skal opp ett fjell liksom hehe. :shock:
så jeg får levere den til noen som kan dette med forgassere så får de justert dem skikkelig. Volvo-verkstedet her kan det sikkert, men de skal jo ha penger for det og. skulle nesten tro de hadde fingre av gull til den timeprisen de har.

må og ta en liten justering på ventilene. de tikker litt for mye. så hvis noen vil forklare hvordan det gjøres så kan jeg alltid prøve meg på det og.

"eneste" problemene jeg har nå er at bilen dauer når jeg svinger til venstre på tomgang... :shock: :roll: har ikke aning hva det kan komme av, kanskje den har fått seg en støkk etter at jeg reiv av ledningen til fordeleren... :lol:
har litt slark i rattet og så jeg har stramma litt på styresnekka, men nå er rattet alt for stramt igjen. så jeg får slakke den litt snart.
den kommer nok til å spore i veibanen uansett pga dimensjonen på dekka, men så lenge jeg slipper det slarket er jeg fornøyd. fant og ut at det var 3bar trykk i dekka underveis...tror ikke det er helt det trykket jeg bør ha siden det ikke er en lastebil jeg kjører rundt i.

ellers er alt fint =) og treffet var bra. tror de sa det var 234 biler inne på plassen.
eneste som jeg syns er litt dumt er at mange stikker før det er helt ferdig / under utdelingen av priser.

men jeg hadde det morsomt, og til og med samboeren likte det. hun hadde grua seg litt, men syns det var morro.
snart sommer!
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Aggros 69 Amazon

Post by alfert »

Aggro wrote:hei du.
må og ta en liten justering på ventilene. de tikker litt for mye. så hvis noen vil forklare hvordan det gjøres så kan jeg alltid prøve meg på det og.

Du kan jo se hva vår alles kjære Hasse63 skriver her---http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... a+ventiler
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

den var jo fin.
visste jeg hadde sett dette en plass. :lol:
hasse er rå på tegninger. i like it. takk igjen, får bare håpe jeg våger å prøve. kan jo ikke være så vankelig vel... :roll:
snart sommer!
alfert
Posts: 273
Joined: Tue Jan 15, 2008 11:11 am
Location: Vestfold, Norge

Re: Aggros 69 Amazon

Post by alfert »

Den som intet våger, intet vinner :wink:
Er ikke så vanskelig som man tror, men på min er det meste slitt nå , så det høres fortsatt ut som det er masse justering som trengs :lol:
Men det blir nok ikke med det første...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons ?
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

hei igjen!
har ikke fått lagt inn noe nytt siden renovering av huset vårt tar all min fritid, men i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på panserhenglsene mine.
kjente savnet etter å mekke på amazonen.

jeg har jo rotet bort nesten alle disse kobberskivene som skal stå i mellom så det ble noen fiberskiver til jeg finner ett par henglser til salgs som jeg kan bore i stykker. :D
har brukt nylon ytters for å slippe mest mulig slitasje. kanskje jeg bare skal ha nylon overalt?
her er før og etter bilder. jeg rakk bare en i dag, og biltema var tomme for A4 M8 låsemuttere! argh... :shock: :evil:
Image
Image
Image

viser bilder når jeg har fått montert dette og. Som jeg håper ikke blir så altfor lenge til.
hilsen a chrome addict 8)
snart sommer!
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

hei og takk for sist!

ingen update på bilen, men må få lov til å skryte litt av seg selv med å vise hvorfor aktiviteten min på amazonen har vært dårlig.
den står bare ute nå og ruster for å være helt ærlig! motivasjonen min har sunket kraftig på bilen, men skal snart bygge garasje så da får den komme inn under tak i alle fall. så får den litt pleie etterhvert!

barn og oppussing (mest oppussing) tar all min tid for tiden.
her er litt bilder (litt AMAZON-RELATERT er det for en ser baken på bilen på ett bilde)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

og 1stk amazon
Image (gammelt bilde) skal legge inn noen fra hvordan den ser ut nå senere.
snart sommer!
Geirpedal
Posts: 91
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:19 am
Location: Norge

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Geirpedal »

Hei
Fin bil du har, nesten lik min. Jeg var også på Ål-treffet i fjor sommer. Men vi kom litt sent så noen av bilene hadde reist alt. Regner med å dra dit i år også. Vi sees kanskje da.
Everyone needs believe in something. I believe I'll have another beer.
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

takk for det, din bil er jo strøken! min begynner å skrante noe ekstremt - mye salt på veiene her. tar knekken på bilen. (dører kanaler etc etc :roll: )

tenkte meg opp til ÅL i år om jeg får tid og bilen fremdeles lever.
snart sommer!
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

hei og god påske.

påske er ikke det samme uten litt amazonmekking og litt husarbeid.(utvendig da) :lol:
bilen har også fått seg en god omgang lakkrens /polish. ble bra resultat - en venn av meg sto litt for nære med vinkelsliperen når han kappet flisene til badet så det hadde sprutet over hele bilen...!
Image
Image
Ellers så har jeg gått løs på bremsene bak igjen. gjorde noe feil sist så den ene siden har ikke mer bremsebelegg på klossene lenger. da får jeg bytte alt e gang til...!
kom ikke lenger enn at jeg fikk tatt alt av siden jeg ikke har nye klosser eller ny monteringssats...får ta resten etter påske. :)

hadde og nye skiver, bremsecalipere, bremseslanger, hjullager etc så da startet jeg like godt med dette og.
ble forundret over hvor løs den mutteren i midten var!! når jeg strammet mer på kronmutteren så gikk det ikke hjulet rundt, så da skal det vel være så pass løst da?
litt ekkelt å vite at det henger så løst, men men. skal det være slik så er det vel gooooood.
Image

her er diverse bilder av hvor langt jeg kom før ungen våkna...tar resten senere når jeg får tid igjen.
det røk en del bremserør så jeg får lage nye av dette og, hehe... en tur på biltemaet blir det nok etter påske.
Image
Image
Image

det var det for denne gang. regner med å ta fler bilder etterhvert som jeg blir ferdig.

GOD PÅSKE!
snart sommer!
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Aggros 69 Amazon

Post by QV »

centrummuttern till framhjulet skall dras år lagom hårt så att det "glappar lite lagom". Muttern låses med en ny låssprint i det genomgående hålet på axeln.

Det är tråkigt att bilen åt upp bormsarna direkt. Men det är sådant som händer.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Aggro
Posts: 475
Joined: Mon Nov 13, 2006 4:59 pm
Location: Norge
Contact:

Re: Aggros 69 Amazon

Post by Aggro »

i dag trodde jeg at jeg skulle bli ferdig, men så brakk bremsenippelen bak når jeg skulle lufte! :evil: :twisted:
i morgen må jeg innom mekonomen for å se om de har en bremsesylinder til meg. ye ye den kommer seg nok på veien igjen snart. :o

takk for svar forresten QV! jeg er litt treg av og til.
snart sommer!
Post Reply