Boktips!!! Jim Lundbergs bok Motorrenovering

Moderatorer
amazonraggare
Posts: 38
Joined: Wed Feb 11, 2004 9:14 pm
Location: Norrköping

Re: Boktips!!! Jim Lundbergs bok Motorrenovering

Post by amazonraggare »

Har den oxå! många bra tips
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Tillrättavisning....hepp!

Post by J.LUNDIN »

Moderatorn hade åsikter förra gången om att jag svarade på frågor om min blivande bok och menade på att jag då gjorde mig skyldig till indirekt reklam för denna, vilket tydligen inte går för sig.... :D Samma moderator verkar dock inte ha några som helst problem med att olika forums skribenter hänvisar till en rad trimfirmor i sverige, det har ju också förekommit att företrädare för en del av dessa firmor fått lägga ut texten i detta forum.. :D Så, tills jag förstått logiken i det hela så avstår jag ifrån att ge någon vidare kommentar om läget för min blivande bok.... :D
Last edited by J.LUNDIN on Mon Mar 22, 2010 9:34 am, edited 1 time in total.
j.o.
Posts: 112
Joined: Wed Apr 16, 2008 11:59 am
Location: Norge/Italien

Re: Boktips!!! Jim Lundbergs bok Motorrenovering

Post by j.o. »

:cry:
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Boktips!!! Jim Lundbergs bok Motorrenovering

Post by Hasse63 »

Står ingenstans i reglerna om att man inte får tipsa om var en vara eller tjänst finns så:

Alla får tipsa om sidor där man kan inhandla div. delar/ tjänster och man får skriva om sina projekt så som amazoner/ gräsklippare eller böcker bara det inte är säljaren själv som tipsar om försäljning/ tjänster eller gör antydan till det.

Finns oklarheter så skicka ett PM till mig eller Lars Bd :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Re: Boktips!!! Jim Lundbergs bok Motorrenovering

Post by J.LUNDIN »

Okej, så om någon frågar mig om mina pågående projekt så får jag med andra ord svara i "tredje person"..... :D
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Boktips!!! Jim Lundbergs bok Motorrenovering

Post by Hasse63 »

Du Lundin ja alla får väldigt gärna skriva och berätta om era projekt vad det än må vara bara det inte skrivs på ett sätt som tyder på försäljning av en vara/ tjänst nu eller i framtiden. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Boktips!!! Jim Lundbergs bok Motorrenovering

Post by sn@kesh!t »

Nu har jag fått hem min bok, läste igenom alla bildtexter lite snabbt och den verkar riktigt informativ på ett enkelt sätt :D
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
cll05002
Posts: 55
Joined: Sun Dec 09, 2007 3:15 pm

Re: Boktips!!! Jim Lundbergs bok Motorrenovering

Post by cll05002 »

Har själv boken och den är mycket välskriven med bra bilder, men den tar ju som sagt bara upp grunderna. Är själv väldigt sugen på att köpa Lundins bok när den blir klar för att få motsvarande kvalitet i en bok om trimning! Finns någon liten grej jag hakar upp mig på som exempelvis att man prompt ska ha topplocksbultarna på samma plats som när motorn revs, men efter en ev rensgängning så tycker jag inte det resonemanget håller eftersom de flesta som rensgängar använder en vanlig gängtapp som ju jämnar ut de inslitningar som bult och hål fått vid montering. På andra punkter beskrivs operationer inte alls lika ingående. Men det är väl som med alla andra motorrenoveringsböcker, författarna har alla sina egna tillvägagångssätt.

Glad påsk
Kilkenny
Posts: 2
Joined: Fri May 07, 2010 12:05 am

Re: Boktips!!! Jim Lundbergs bok Motorrenovering

Post by Kilkenny »

Måste säga att denna boken är riktigt bra. Har haft stor användning av den när jag renoverade min b20 som jag hade som projekt arbete i trean. Har en massa bilder så tänkte lägga upp dom här på forumet i helgen :)

PS: min första post här på forumet :D
Post Reply