Nytillverkade 5,5`

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
RD 350
Posts: 53
Joined: Fri Jun 19, 2009 11:43 am
Location: Hörby

Nytillverkade 5,5`

Post by RD 350 »

Hej alla! Är det någon som köpt VPs fem och en halvor? Är nyfiken på om det är något att ha. :D
Shift
Posts: 974
Joined: Sat May 20, 2006 12:23 am
Location: Borlänge / Uppsala

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by Shift »

Såg dem i butiken, och de såg faktiskt riktigt fina ut! Tydligen hade kineserna först satt stämpeln på yttre banan, men det är ju varken snyggt eller rätt, så de blev tvungna att göra om hela beställningen :roll:
Det som inte går att laga går att skruva sönder
RD 350
Posts: 53
Joined: Fri Jun 19, 2009 11:43 am
Location: Hörby

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by RD 350 »

Ingen som köpt och provat?
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by Nalletill1000 »

[quote="Shift"]Tydligen hade kineserna först satt stämpeln på yttre banan, men det är ju varken snyggt eller rätt, så de blev tvungna att göra om hela beställningenquote]

Tydligen sa har den serien natt ebay, for dar ar nagon som forsoker kranga dem pa ebay och pa dem sa ser centrumet fel ut med, for den foljer inte falgbanan helt.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
redneck
Posts: 16
Joined: Sat Jul 05, 2008 8:41 pm

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by redneck »

Jag har köpt 2st av vp, tyckte de var helt ok. Yttre fälgbanan har ett litet veck som nog inte finns på orginalfälgarna, men de kostar ju 4ggr så mycket så det kan man leva med. Helt ok enligt mig. 8)
RD 350
Posts: 53
Joined: Fri Jun 19, 2009 11:43 am
Location: Hörby

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by RD 350 »

Tackar för svaren! Lär väl finnas på nån marknad i sommar, lättare att se där. Fyra tusen är rätt mastigt för fyra plåtfälgar men serien är väl inte så stor därav priset, eller någon mellanhand som tjänar nån krona... :wink:
Bamazon
Posts: 130
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:43 pm

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by Bamazon »

Raderat pga otillåtet innehåll Hasse63
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by hakano »

Bamazon wrote:Finns de nån marknad för sånna här fälgar
Det verkar ju så med tanke på priserna på begagnade fälgar som skenat iväg...dock tror jag att de flesta föredrar fabrikstillverkade fälgar framför hembreddade oavsett hur bra jobbet är gjort. Folk som har breddat fälgar har ju "alltid" funnits men ändå är efterfrågan på fabriksfälgar så stor att det ibland blir lite fantasipriser. Det bör ju tyda lite på vad folk föredrar...eller?

Det kostar ju att bredda också (för det är väl inte gratis?) och den kostnaden får man ju ställa i relation till vad det kostar att köpa färdiga fälgar.
Bamazon
Posts: 130
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:43 pm

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by Bamazon »

De är ju nästintill gratis om man ha tillgång till svarv o sånt, men ja förstår inte det där me fabrikstillverkade fälgar för dom är ju sjukt dyra me tanke på att det är plåtfälgar, men orginal är väll orginal Ändrat pga. otillåtet innehåll Hasse63
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by LABBE »

jag har köpt 4 5.5or från vp funkar klockrent. fick skrapa lite färg för att kapslarna skulle fastna bara,
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
RD 350
Posts: 53
Joined: Fri Jun 19, 2009 11:43 am
Location: Hörby

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by RD 350 »

Verkar lovande! Då väntar vi bara på att priserna på begagnat dyker en smula :wink:
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by Devil »

Är fälgarna runda och inte vindar(ojämn kvalitet från Kina?) så är väl "färdiga" fälgar att föredra. Om dom nu kostar 1 000:- st så må så vara. Gå till vilken gummiverkstad som helst och köp 4 plåtfälgar till en V 70, så får ni se vad dom kostar. Breddade fälgar har ju alltid den inbyggda läckagerisken :(
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
RD 350
Posts: 53
Joined: Fri Jun 19, 2009 11:43 am
Location: Hörby

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by RD 350 »

Lyfter tråden lite. Har fått hem fyra fälgar nu från vp. Runda och fina dock med en ful "china" stämpel mitt i fälgbanan! Färgen var i min smak ganska "dassig" så får bli lack på alla fyra. Provade sätta dit kapseln på den ena och det funkade bra.
benge57
Posts: 77
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:46 pm

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by benge57 »

RD 350 wrote:Lyfter tråden lite. Har fått hem fyra fälgar nu från vp. Runda och fina dock med en ful "china" stämpel mitt i fälgbanan! Färgen var i min smak ganska "dassig" så får bli lack på alla fyra. Provade sätta dit kapseln på den ena och det funkade bra.
Har själv köpt fälgar från vp,är helt nöjd med dom .Dock var det lite problem med att få fast balanserings vikterna eftersom jag ville ha dom på baksidan av fälgen ,ville inte ha dom synliga.Alla vikterna ramlade av efter ett tag(däck killen sa det var jäkligt svårt att fästa vikterna på grund av han inte kunde sätta dom på ett plant ställe på fälgen)löste det med att lägga en tunn limfog runt varje viktruta(kommer inte ihåg vad det var jag använde,men dom sitter kvar fortfarande efter ett års användning)
RD 350
Posts: 53
Joined: Fri Jun 19, 2009 11:43 am
Location: Hörby

Re: Nytillverkade 5,5`

Post by RD 350 »

Hämtade från lackaren! Blev Volvos silver 426, nästan så öronen tårades så fint det blev....
Post Reply