byta helljuslampa i instrumentet

Moderatorer
Post Reply
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

byta helljuslampa i instrumentet

Post by sunkmaster »

den där lampan som lyser när man har helljuset på har pajjat på min bil så jag tänkte byta den. jag kolla lita snabbt idag om man kunde ta bort den in under inifrån men fick inte loss den. måste man ta bort hela instrumentpanelen för att byta den eller går det på nåt sätt bakifrån så att säga?

MVH
fredrik
Ola O
Posts: 470
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:23 am
Location: Staffanstorp

Re: byta helljuslampa i instrumentet

Post by Ola O »

Jag har bara bytt på min PV544 63 och där gick det alldeles utmärkt underifrån.
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: byta helljuslampa i instrumentet

Post by QV »

Fungerar bra.
Dra stolen bakåt och lägg dig på rygg i den, denna utomoderntligt bekämma ställning möjliggör "långa tider" med meck under instrumentbrädan.... :lol:

Förövrgigt är det bara att dra lamphållaren backåt (eller vika lös den) för att sedan byta lampa.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
sunkmaster
Posts: 341
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:13 pm

Re: byta helljuslampa i instrumentet

Post by sunkmaster »

ja den ställningen har man legat i några gånger =). dock inte så mycket i amazonen men på andra bilar har det blivit en del =). jag provade att bara sticka in handen häromdan och kände lite lätt på det men det kändes som den fjädrade tillbaka när jag drog i den. men jag kanske drog i fel?
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: byta helljuslampa i instrumentet

Post by QV »

den fjädrar de första 5 mm sedan släpper den (och allt är helt).

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply